cupperponie

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 22 oktober 2014 19:05

Haj! Bloggen har fått stå tomt en del denna vecka tyvärr, hoppas på att bli bättre under höstlovet. Hur som helst, vad har hänt idag då? Jag hade biologi prov vilket gick rätt så bra, tror jag är godkänd. Efter skolan åkte till stallet. Fixade iordning ponnysarna och satte på Apasche sin tömkörningsutrustning och satte Durasell bredvid. Sen gick vi iväg. Skrittade olika tempon på grusvägen i skritt, sedan när vi kom ner till stubbåkern travade vi några små steg och sedan gick många cirkel vägar. När vi sedan kom upp på grusvägen igen travade vi nästan hela vägen.

Det var väll typ allt som hände hos hästarna idag. 


Hoppas på att det kan bli lite hårdare pass i morgon. Ska nog ta Apasche iväg till kyrkan och Durasell ska få gå på den plöjda åkern. I morgon är ju sista dagen som jag kommer vara där denna vecka, är ju inte tillbaka förns på onsdag då jag är hemma sent på tisdag. Tror dock att de överlever att slippa mig några dagar. 


När jag kom hem pillrade jag lite smått med kameran igen. Provade ta lite bilder inomhus, shit vilken kamera jag har. Skitbra kvalité och grymt bra ljus, så jävla nöjd. Ska snart äta och efter det blir det plugg, ska träna på engelskaläxan samt påbörja en so uppgift från 7:an, wish me luck! 

 

Ska försöka hinna med ett till inlägg ikväll!

Av Cupper Ponie - 22 oktober 2014 07:39

Älskar den här, så himla fin :')

Av Cupper Ponie - 22 oktober 2014 07:08

Wow, i morgon är det sista hela skoldagen för mig innan lovet. Men idag har jag biologi prov. Kan nästan allt, hoppas bara jag inte får hjärns släpp som jag vanligtvis brukar få när det är prov. Åker även till stallet efter skolan, tyvärr sumpade Durasell sitt träns. Han fick för sig att gå in i elstänglet så han ryckte sönder tränset. Men, men..Ägaren ska lämna in tränset till skomakaren. Men igår såg jag att de hade köpt benreflexer från hööks. Ett par i grön/gul o ett par i rosa. Durasell fick rosa och Apasche det andra paret. Men eftersom att Durasell inte har något träns för tillfället kan han inte jobba så ''hårt''. Får helt enkelt bli lite annat istället. 

 

Ska nu fortsätta kolla runt på bloggar innan jag beger mig till skolan!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards