cupperponie

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 6 oktober 2014 19:38

Kom hem för ett tag sedan från ridskolan. Gick väldigt bra dock hade vi markarbete så hästen jag red på blev ju stark o pigg. Fick snabbt bra kontroll över honom ändå så det gick bra trots allt. Joggingrundan jag tog tidigare i morse gick också bra, sprang hela korta rundan och det tog typ 10 minuter. Vill ju inte göra allt för häftiga pass nu i början efter skadan, blir inte bra då. Känner att jag fick en del fritid gjord idag trots allt. I morgon blir det dock inte så längre. Slutar 4 och sedan åker jag till ponnysarna typ direkt när jag har kommit hem. Tömkör Durasell som är tänkt och sedan en promenix med Apasche. Sen hem o plugga. Ska försöka bli klar med so-uppgiften från 7:an klar i morgon eller på onsdag. 


Dagens random


Fick ett kik-medelande från någon jag inte alls vet vem det var. Han skrev typ ''hej'' och jag svarade '' Vem fan är du?'' Ja, jag vet, jag låter väldigt trevlig. '' Trevligt bemötande..'' skrev han sedan, och jag kan inget annat än att hålla med ;) Svarade ''ik''(för er som inte vet vad det är förkortat till är det förkortat till i know) sen dissade han mig några minuter, frågade sedan igen '' vem är du?'' Han svarade ''det spelar ingen roll, hejdå!'' Ahap..tack för den dissen då. 


Nu ska jag kanske kolla på någon serie eller film och sedan förbereda mig för att sova. Vi hörs i morgon!     

Av Cupper Ponie - 6 oktober 2014 15:08

Äter nu mellis efter ha kommit hem från skolan, gud vad fort dagen gick. Hade 5 korta lektioner och några timmars hål, helt okej för mig ;) Äter iallafall lite fil o flingor då jag strax ska bege mig ut. Blir en kort springrunda innan stallet. Så springrundan blir bra uppvärmning innan ridningen ;) Efter stallet blir det plugg, fast nu när jag tänker på det så har jag glömt helt och hållet vad vi har för läxor. Ingen matteläxa denna vecka så den kan vi skippa helt, jo juste, vi har en läxa i kemin. Tror jag har pappret i skåpet dock- smart! Tror inte jag har nå läxor annars. Hm, kanske blir rätt så lugn dag alltså. 


Men i morgon blir det lite mer läxor, kemin samt en so-uppgift från 7:an, har ju inte haft so idag så jag vet inte vad uppgiften handlar om. Men efter skolan i morgon ska jag först till ponnysarna. Tömkörning för Durasell och en kortis promenix med Apasche. Låter bra tycker jag. Nej, nu blir det att fixa inför en springrunda- vi hörs!

     

Av Cupper Ponie - 6 oktober 2014 07:22

God morgon allihopa! Detta är första natten på länge jag har sovit ordentligt, somnade tidigt och vaknade tidigt, men fortsatte att slumra en timme eller två. Så vad händer idag då? Skolan som vanligt och sen ska jag försöka hinna ta en kort springrunda innan ridskolan. Är hemma runt 3 och åker till ridskolan halv 5, will i make it ;)? Annars händer inget speciellt idag, ska plugga ikväll men det är väll kanske inte så intressant. 


Denna vecka kommer det inte hända så mycket, är i stallet typ varje dag, dock inte säker på fredagen ifall jag ska vara med när farsan ska köpa kameran eller om han ska åka själv. Är iallafall supertaggad tills helgen, och inte bara för att det är helg utan för att jag ska försöka fixa photoshoot under helgen då jag har ju fått min kamera tills dess. Hoppas inget ändras bara.. 


Bloggen ska jag inte försöka lägga åt sidan för mycket under skoldagarna. Tror inte vi har nå mycket denna vecka men man vet aldrig. Nej, nu får jag rusa så jag är helt klar tills jag ska cykla till skolan.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards