cupperponie

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 10 oktober 2014 20:27

 

Apasche fick leva ett kunga liv idag. Min lilla sjukling blev ordentlige ryktad och sedan fick massage. Kan väll säga att han njöt som bara den. Fin i pälsen blev han också. Tog sedan en skritt tur runt lilla byn. Han var lite hoppelihoppig då Durasell gnäggade efter honom och Apasche fick inte fram sitt gnägg så bra. Tror han gnäggade för mycket när jag var borta med Durasell ;) Pigg var han iallfall, så synd att han är sjuk just nu, det märks att han vill leka och ha kul igen som förr men hans astma är för jobbig just nu. Han började trava några steg men stannade snabbt pgr av att han får lätt hostanfall tyvärr. Men han har fått medicin, eller ja, medicinen är fixad men han vill ju inte ta medicinen. Vi vänjer honom och Durasell med ''koppen'' han kommer ha på näsan just nu. Det gick bra när jag gjorde på dom iallafall. Hoppas att de kan ta medicinen snart så de får lättare att andas osv. 


Lilla små snuttisar..Tycker så synd om dom båda, men mest Apasche då han bara får skritta korta rundor, han vill ju mer än då men hostan och andingen förstör allt. Stackars små gubbar :(

Av Cupper Ponie - 10 oktober 2014 20:11

Tömkörning stog på schemat idag. När han skrittades igång var han ur fokus, kan även så att han blev ur fokus pgr av att jag kan ha missat småsaker för att han ska förstå. Men vi fick ihop fokuset efter en liten stund. Det började ösa ner regn vilket inte var det roligaste heller. Efter ha skrittat igång ett tag på grusvägen började vi trava mot bilvägen. Gick hur bra som helst, men sedan när vi kom in på asfalten hamnade vi båda ur fokus. Regn + blåst= hemskt. Han gick lite huller om buller. Jag hamnade ur fokus pgr av allt regn och då är det klart att han hamnade ur fokus. Blev iallafall bättre efter knappt halva bilvägen. Istället för att fortsätta mot kyrkan drog vi in på en grusväg vid sidan om. Träffade även en tjej som red på sin häst. Durasell blev lite ''omg, en poolleee'' då men han fortsatte bra annars. In i skog o gräs mark. Skritt och trav. Gick hur bra som helst. Efter ha kommit ut ur skogen så kom äntligen solen fram. Kan säga att både jag och ponnyn var dyngsura, skulle ha kunnat krama ut massa vatten från mina kläder som man gör med en trasa. Skrittade sedan av honom med långa tömmar efter ha kommit ut på en viss del av grusvägen. 


Hade det inte regnat en massa hade det nog gott bättre än vad det gjorde. Men man kan ju inte styra över vädret så klart. Var iallafall hur mysigt som helst när solen kom fram. 


Kort klipp när vi strax var framme


 

Av Cupper Ponie - 10 oktober 2014 18:38

Av Cupper Ponie - 10 oktober 2014 07:25

Morning peepz! Idag är det äntligen fredag, gud vad jag har längtat. Så idag ska jag få inviga mina nya träningskläder på idrotten. Provade de för någon dag sedan bara för att se att de passade, de passade och nu är jag spänd på att få använda de. Så himla skönta samt verkar superbra. Idag är det en väldigt lugn dag också. 5 lektioner men inte korta raster utan de är tillräkligt långa raster och lätta lektioner. Avslutar med hemkunskap i skolan, härligt! Hoppas på att vi ska baka något mumsigt, eller någon mumsig dryck funkar det med ;) Efter skolan åker jag till ponnysarna. Durasell ska jag antingen tömköra eller promenera till kyrkan. Hoppas vädret håller bara. Apasche ska få bli ompysslad istället och känna sig som en kung. Massage och bli fin i pälsen, kan inte bli bättre ;) 


Hoppas även på att min farsa kommer till västerås idag, då hans bil är sönder och är inne på lagning kanske han inte kommer dit. Vill ju ha min kamera noow. Men annars får man väll hoppas på nu i helgen. 


Ska nu fortsätta lyssna på lite musik innan jag måste dra till skolan!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards