cupperponie

Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 3 oktober 2014 19:10

Det gick så himla bra i stallet idag, nöjd som bara den. Tömkörde Apasch idag igen men vi drog till kyrkan. Vi följde sedan en väg vi aldrig har gått förutom. Skog vid sidan, berg och samt en fotbollsplan. Efter massa kringelkrogsvägar drog vi in på en grusväg. Gud vad fint det var där. Vi följde vägen en bit tills vi kom mellan 2 vägar, en väg till en gård och en väg längre bort men vi valde att vända där. Vi satte fast Durasell så han sprang precis bredvid Apasch. Vi travade HELA vägen tillbaka, tog nog mellan 20 o 40 min eller så. Herregud vad svettiga hästarna var efter det. Men det gick toppen bra :D Vi träffade lite allamöjliga bilar, människor o djur på vägen men det var bara kul. Skrittade av båda i hagen sen när vi hade kommit tillbaka. När vi släppte ut de i hagen så rullade de så klart. Fick film på de när de rullade samtidigt, kan säga att Durasell hade svårt att ställa sig upp haha.


Är nu hemma och vilar har samt ont i mina fötter, har på mig mina gummiskor så blir det bra sen. I morgon kommer hovslagaren så då får ponnysarna fina fötter, dock är Emma borta under dagen så ponnysarna får vila istället. Ska även höra med min farsa om kameran om en stund whoho. 


Ha en bra fredag kväll alla!
// Jessika


 

Av Cupper Ponie - 3 oktober 2014 07:38

Som rubriken lyder, jag stannar hemma och pluggar idag. Ibland behöver jag sådanna dagar, dagar jag kan vara hemma och plugga. Har en novell som ska skrivas o skickas in på tisdag och jag har inte kommit någonstans. Inte ens skrivit ett ord. Så den ska jag jobba på mycket idag. Mamma tyckte också jag skulle stanna hemma idag, dock inte för att vara hemma o plugga, utan för att mitt humör är helt asdfghjklöä pgr av min mens. Skulel nog bli utslängd från klassrummen om jag hade varit där o minsta lilla skulle gå åt helvete. 


En konstig sak som hände i morse var att när jag skulle ta en varm dusch, fryser som bara den, så såg jag liksom ett sår nära bh:bandet, men mitt bh:band når inte dit riktigt.. Samt har nästan som sår under mina ögon, VAD ÄR DET HÄR? Ser ut som ett miffo med allt det här, blö. Dock inte första gången någonting sådant händer då jag vaknar ofta med sår o skador på min kropp. Hade även en väldigt konstig dröm men har en sådan här känsla att det som hände i drömmen är ett tecken på något eller att något liknande kommer hända. Vet inte än men hade varit glad om det hade hänt något liknande egentligen, tänker dock inte ta upp vad det var för något det handlade om då jag måste ta upp en lång historia då, har inte ork att skriva hela den historian. 


Äta choklad, lyssna på musik och komma på någonting den här novellen kan handla om, någon med nå tips?
// Jessika

 

Brist på nya bilder

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards