cupperponie

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 18 oktober 2014 19:33

Kan ni fatta att i morgon, ÄNTLIGEN, hämtar vi kameran? Någon gång under eftermiddagen så åker vi till västerås och sedan är jag stolt ägare till en grym kamera. Ska försöka hinna fixa nya bilder under lovet efter skåne så blir det en ny header snart :D Lite allt möjligt kommer ändras här på bloggen när det gäller utseende, men vem vet, kanske blir andra ändringar också ;) I morgon kväll så kommer ni nog få reda på vilken kamera det är. Men innan västerås är jag så klart hos ponnysarna! Har tänkt igenom av vad hästarna ska få göra så det inte tar hur lång tid som helst att tänka ut. Apasche ska först få springa av sig ordentligt och sedan tömköras runt lilla byn först och sedan ska han få bli av med energi på plöjda åkern. Durasell ska tömköras i alla 3 gångarter på stubbåkern. Jobba på att gå rakt fram och inte gå framåt men inte rakt- om ni nu fattar. Dock bara jobba på det i skritt och trav då galoppen är ny för oss båda inom tömkörning. I galoppen kör vi bara helt enkelt.


En god nyhet är att jag fick veta tidigare idag att Light är hemma när vi har kommit till skåne, alltså nya bilder kommer på henne, whop whop!

 

Av Cupper Ponie - 18 oktober 2014 16:35

 

Av Cupper Ponie - 18 oktober 2014 14:24

Fick ett ännu sneare finger när jag tömkörde Apasche idag. Han hade mycket energi och höll på med lite allt möjligt. Efter en stund måste han nog ha blivit lite rädd så han galopperade iväg. Höll fortfarande i tömmarna och fick han in på en volt. Sedan använde jag rösten för att få han ner i tempo. När jag sedan fick han att stanna blödde jag o mitt lillfinger och fingret såg sneare ut än vanligt. Troligen så har den blivit lite sne men äsch, håller man på med hästar kan allt hända, så länge inget är brutet är det bara '' Peace of cake''. 


Ponnysarnas ägare frågade även någon dag tidigare om jag ville prova att rida Durasell. Så då gjorde jag det idag. Skrittade några minuter samt några små travsteg då och då. Durasell tyckte det va kul så han kunde trippa på tårna då och då för att det gick för sakta. Nu kommer jag iallafall få rida Durasell när jag vill korta stunder,typ max 20 minuter. Helt okej faktist, längre fram när han orkar ännu mer kommer det nog gå med längre turer.


En positiv sak som jag såg idag: Durasell har börjat på ''halsmuskler''. Fattar ni hur härligt det är? Fettet försvinner och muskler visas. Apasche är ju smalare om halsen än Durasell så han har ju haft ''halsmuskler'' ett tag då han har lättare med det än Durasell. Är iallafall otroligt glad över att muskler på Durasell börjar komma, vem sa att shettisar är små, tjocka skogsmulle-hästar ;)

 

Randombild jag tog igår

Av Cupper Ponie - 18 oktober 2014 08:19

Sovmorgon till kl 8 idag, har haft svårt att sova denna vecka så att ta sovmorgon gjorde det bättre. Ska snart äta frukost och sedan vid 10 åker jag till stallet. Inte 100 på vad som ska göras idag så vi får se. Idag eller i morgon ska jag iallafall prova att tömköra Apasche igen. Men vill ni veta en sak? I morrn smäller det! Jag och pappa åker till västerås under morgondagens eftermiddag, kameran, here I come!


Efter stallet så måste jag plugga i massor tyvärr. Har biologi prov på onsdag samt andra gamla prov o uppgifter som måste göras och lämnas in innan Skåne. Måste även fixa min engelskaläxa vi fick igår, ska börja med den tidigare denna gång så kan jag alla svar på torsdag. Igentligen är det läxa på fredag men jag är inte i skolan då så jag tänker göra den på fredag istället.  


Innan skåne så kommer hästarna få arbeta rätt så hårt. Troligen på tisdag så blir det tömkörning för Durasell så ska han få jobba som fan. Apasche kommer få lugnare än Durasell så klart. 


Bloggen blir kanske lite stilla under dagen men ska försöka blogga då och då!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards