cupperponie

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 12 oktober 2014 19:50

 

Av Cupper Ponie - 12 oktober 2014 19:43

Har fått lite problem med mina ögon igen. De svider och blir torra så nu får jag, efter typ 1 halvår, ta på mina glasögon igen. Har läsglasögon dock men men. Nu är det bara mina tänder som måste växa ut och sedan tandsställning på, sen ser jag ännu mer weird ut + blir medlem i SJ ;) 


Blir glasögon hela skoldagen i morgon känner jag, kul..TUR JAG ÄR SÅ FAB!

Ja, bilden är fotad in tha badrum men där är det bäst ljus

Av Cupper Ponie - 12 oktober 2014 14:30

Hej hej! Kom hem från stallet för någon timma sedan men har tagit det lugnt och tagit bloggen lite åt sidan så länge. Men nu sitter jag ju här vid datorn. Åkte till stallet vid typ 10 tiden. Hämtade båda ponnysarna och borstade båda väldigt, väldigt noga. Tog sedan båda på promenad runt lilla byn, lämnade sedan Apasche i hagen så blev det en promenix till ett plöjt fällt. Hittills hade det bara börjat dugga men sen bara några minuter senare så blev det ösregn. Hann iallafall ta på mig mina regnkläder! Framme vid fältet efter några minuter och sedan gick vi runt lite i början. Durasell flåsade efter bara några meter. Tog sedan ett helt varv med honom runt fältet. Blev jobbigt i slutet för mig men annars var det inte så stora problem inte. Durasell flåsade ju hela tiden och va helt slut när vi var klara. Haha, jobba fick han allt! Fick jag också för den delen, riktigt ben jobb det här! Skrittade sedan tillbaka till stallet. Hade tänkt att filma när vi var på fältet men ville inte riskera att fastna haha, samt att det var supersvårt att gå där. Höll på att ramla typ hela tiden på fältet, att man var dyngsur gjorde ju inte saken bättre heller. Kom sedan tillbaka och då fixade vi med astmagrejen på båda. 


När jag kom hem och skulle ta av mig regnkläderna så hade vattner kommit rätt igenom, jahap.. Kläderna kan ju inte ta bort allt vatten då det regnade som inihelvte. Varm dusch fick det bli och sedan mat och varm choklad. Satte mig vid datorn och bara gosade med filt på. 


Filmade lite snabbt om hur stort fältet var, kan säga att den är större än vad som visade på filmen. Hade nog sett bättre om jag stog inne i fältet.



Av Cupper Ponie - 12 oktober 2014 08:21

Durasell ska få jobba i lera. Ska förhoppningsvis till en åker där de har vändt jorden upp och ner. Här ska fettet bort och muskler fram ;) Men eftersom att det kaaaanske ska regna idag kanske det blir för halt men isåfall går vi nog till en stubbåker i närheten. Jäklas han med tömkörningen igen kommer han få pisk haha. Nej men eftersom att han testar mig är det ju inte så smart att låta han vinna. Skulle han hitta på någonting redan i början så får det ta flera timmar eller så, han ska fortfarande få jobba när han går som han ska. 


Apasche ska få pysslas om och sedan gå en promenad. Igår när han sprang runt i hagen då jag och Durasell hade gått ramlade han i leran, om det händer idag igen blir det mycket att rykta bort- om inte regnet hinner före ofc. Kanske går till en stubbåker jag tricktränar lite. Vi får helt enkelt se då det beror på vädret.


Som ni ser så blir det hårt för Durasell men han behöver det helt klart. Apasche är ju sjuk så han får ta det lugnt som vanligt. I morgon så får båda vila då jag ska till ridskolan. Hinner inte heller åka förbi de för att träna med astma mask saken då jag även ska till tandläkaren efter skolan. Durasell får jobba hårt denna helg då det blir vila i morgon.

 

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards