cupperponie

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Cupper Ponie - 19 oktober 2014 20:29

Eller:)?

Av Cupper Ponie - 19 oktober 2014 19:33

Hej hej! Blir lite sent inlägg idag men har som sakt varit ordentligt upptagen under dagen. Kan börja med att berätta hur det gick i stallet. Började med Durasell. I början så tramsade han lite men det gick över efter en stund. Skulle ju träna på att gå rakt och det gick rätt så bra i slutet faktist. Avslutade när allt gick bra, han gick rätt, inge bråk o stoj. Skrittade sedan ut på grusvägen och tog en galopp. Gick skitbra! Apasche nästa. Skippade att tömköra för hans skull så vi tog promenad på plöjda åkern. När vi kom ut från åkern så var han väldigt lugn, alltså blivit av med energi. Skrittade en bit på vägen också som avslutning. Är faktist nöjd över båda ponnysarna. 


Efter stallet pluggade jag som fan. 2 biologiprov- sex o samlevnad och miljö. Tycker jag kan det mesta faktist. Runt halv 4 åkte vi iväg till västerås. Kollade igenom kamerorna ordentligt lite snabbt och sedan fick vi hjälp av en personal. Han gav oss allt möjligt till samt kameran. Nu kanske ni är lite fundersamma vilken kamera det blev? Har inte tagit bild på hur kameran ser ut men det är iallafall denna kamera:

När jag kom hem pluggade jag en stund och sedan kollade igenom bruksamvisningen samt satte batteriet på laddning. Nu längtar jag tills i morgon så jag kan börja använda kameran på riktigt, kanske tar en provbild.


Är iallafall skitnöjd över mitt köp, rättare sakt- hela dagen. Hoppas morgondagen också blir bra bara. I morgon ska jag ju till ridskolan så ponnysarna får vila. Ska försöka ta en löprunda innan också. 


Nu ska jag fortsätta lyssna på musik och bara vara så hörs vi nog i morgon!  

Av Cupper Ponie - 19 oktober 2014 08:22

Är så jävla glad här för att idaag hämtar vi kameran(!!!!) Kommer känna mig som typ gladaste på jorden i kväll haha. Nog om kameran. Söndag idag då, helgen lider mot sitt slut tyvärr men man får väll göra denna söndag så bra som möjligt. Om det kommer gå bra hos hästarna så kommer nog denna dag bli så bra det bara går ;) Dock så längtar jag faktist lite tills i morgon. Varför? Jo för att i morgon har jag syslöjd och då kommer jag bli klar med mitt nosludd till Durasell. Ni får se hur den ser ut seen, kan säga att den är väldigt fluffig. Apasche kommer få en nästan likadan. 


Hur som helst blir det hårdträning för hästarna idag då jag inte kommer till dom i morgon. Planerna har jag redan skrivit i ett tidigare inlägg men kan skriva det igen. Apasche ska tömköras på plöjda åkern men kanske skippar tömkörningen och bara promenerar över då han aldrig har gått där. Samt så ska han få springa av sig i hagen så mycket energi han hade igår. Durasell ska tömköras i alla 3 gångarter på stubbåkern. Jobba på att gå rakt osv.


Well, that's all! Blir även plugg efter stallet och efter västerås så uppdateringen kommer vara lite halvdålig!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards