cupperponie

Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 3 oktober 2015 19:50

Stog antingen tömkörning eller hoppning på schemat idag. Valde hoppning då de hoppar så sällan. Började med Apasche. Han hade fullt med energi och hoppade hur lätt som helst. Började med ett enkelt och lågt hinder på kanske 50 cm? Lät han travhoppade(och galoppera när han själv ville) i båda varven. Gick hur bra som helst. Det enda som var mindre bra var att han inte lyssnade på min röst. Ville jag att han skulle stanna eller sakta ner lät han bli att lyssna så jag fick hålla igen honom en del för att han skulle kunna lyssna på mig. När jag var nöjd med första hindret höjde jag det en bra bit, först som räcke. Gick kanon. Hände dock att han antingen fuskade genom att springa förbi hindret eller så rivde han. Men det viktigaste var att han hoppade. Inge fusk är tillåtet. Hände att han sprang förbi hindret flera gånger på raken så han fick hoppa stillastående. Ingen rivning, imponerande. När jag var nöjd med räcket satte jag ut en till bom någon cm ifrån, typ som en oxer. Det hoppade han också kanon. Avslutade med att sänka till runt 50 cm och lät han hoppa studs. Var lite svårt med avståndet men det gick till slut. Travade sedan av en svettig Apasche.


Duracell fick väl mer eller mindre göra samma sak som Apasche. Först värmdes upp i alla gångarter innan han fick hoppa ett hinder på ca 50 cm. Duracell ville hoppa i galopp istället för trav så då fick han göra det helt enkelt. Han har lättare att hoppa i galopp oavsett höjd så han fick helt enkelt galoppera. Tekniken i trav får vi jobba på längre fram. Han fuskade också gärna, latmaskfasoner eller svårt att se hindret? När jag var nöjd med första hindret höjde vi och det gick riktigt kasst i den höjden. Han rev flera gånger och fuskade flera gånger. Mitt humör är verkligen totalt upp och ner just nu så jag tappade humöret ganska så fort. När han väl kom över några gåner utan att riva lade jag till en till bom som jag gjorde för Apasche. Rev en del där också men han fick hoppa några få gånger på det hindret bara så han klarade hindret mer felfritt. När jag var nöjd där fick han också hoppa studs på kanske 50 cm. Tog sin lilla stund tills det gick bra men när det väl gick bra avslutade vi där. Travade av honom en stund och han verkade nöjd. 


I morgon blir det en långpromenad så får vi se hur nästa vecka kommer bli. Ska till min praoplats i morgon så ska jag planera veckan efter det. 

 

Av Cupper Ponie - 3 oktober 2015 15:22

Igår, innan stallet blev det en tripp till Köping. Meninge var att jag skulle komma hem med ett par träningsskor att ha inne men jag hittade inga intressanta. Däremot kikade jag även på lite sportbh:ar då jag har två som är förstora, de funkar dock vid typ yoga, pilates etc. Fick iallafall med mig två bh:ar. Gick även in på h&m för att kika om de hade nå rea på sina träningskläder men de hade de inte. Hittade däremot en tröja till vardags. 99 kr och jag kunde inte motstå. 


I morse kikade jag efter ett par skor då jag inte hittade några igår. Klickade hem ett par nike skor som var riktigt färgglada och utstickande men samtidigt snygga. Bilder på dom får ni däremot när jag väl har fått hem skorna. Lite lyxigt att de var på rea också, sparade runt 400 kr. Aldrig fel. Här har ni iallafall det jag fick med mig hem igår.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards