cupperponie

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 18 oktober 2015 14:53

Så har denna helg sett ut. Gårdagen bestog av fotografering på eftermiddagen. Fotade lite på ponnysarna när de busa runt i hagen. Gick helt okej. Hade viljat ha mer hjälp o jaga hästarna dock. Men några enstaka bra bilder fick jag. Sen drog vi ut på en långpromenad. Tänkte endast gå strax innan Lidl men jag behövde verkligen gå på toa så vi gick hem till mig innan vi drog hem igen. Fick sätta fast hästarna runt en stolpe vid porten medans jag sprang på toa. Brorsans tjej vaktade sedan ponnysarna medans jag var på toa. Sen drog vi hem igen. Ungefär 3 timmars lång promenad blev det. Inte illa. Kom hem runt 7 så det var mörkt ute och jag var dödstrött. Så det blev inget benpass. Ska köra det idag istället.


Idag fick Apasche longeras. Fixade och trixade lite så fick jag fram en inspänning. Vill gärna att han ska jobba ordentligt utan att jag påverkar som jag gör i tömkörning. Han hade mycket lättare att galoppera i sitt svåra varv när inte jag påverkade någonting. Ska använda det där varje gång han longeras från och med nu. Men han var superduktig. Vi höll på ett bra tag men tiden bara rann iväg liksom. Duracell tog jag en ridtur på. Vägen jag tänkte ta fick vi inte vara på då det tydligen var jakt där. Trodde bara man fick jaga i skogen? Ingen skylt eller någonting stog där heller. Konstigt. Sen förstår jag inte varför man får skjuta djur för att de förökar sig en del, men människorna behöver inte skjutas då vi också förökar oss. Fy för mänskligheten. Hur som helst. Fick istället vända hem igen men aja. Annars så kändes han superfin på hemvägen i traven. 


Kom hem för 40 minuter ungefär. Har hunnit äta lunch och nu ska jag bara vila en stund innan det blir ett ben och armpass. I morgon börjar skolan igen. Sista veckan innan höstlov, får kämpa på. Vi hörs!

  

Bild från longeringen

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards