cupperponie

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 21 oktober 2015 07:45

Duracell longerades med inspänning. Fokus på tempot i högt gräs. Redan i skritten var han riktigt pigg och hade ett perfekt tempo. I traven fick man dock smacka på honom en del för att han skulle komma in i rätt tempo. Annars så släpar han på fötterna eller så rusar han iväg. Så samtidigt som man smackade på honom fick jag hålla koll så han inte drog iväg. Men det gick. Lät han trava en del i båda varven innan han fick galoppera. Inga problem med galoppen heller. Dock blev han fort trött. Så efter bara några varv i galopp saktade han av och orkade inte gå in i galopp. Så då fick han skritta något varv innan han fick köra galopp något varv innan jag saktade av honom. Galopp i båda varven och sedan fick han trava på igen. Fick kämpa in han i rätt tempo då han släpade på benen igen. Men det blev bra. Och när jag kände mig nöjd fick han skritta.


Apasche skulle ha tömkörts men tiden fanns inte. Istället satte jag på honom träns, tyglar och massa reflexer. Så körde vi långa tyglar. Travade mestadels och han bärde upp sig bra. Inte perfekt men bra. Ibland rusade han iväg så då blev det inte långa tyglar längre hehe. Men vi har sällan gjort något sådant här så jag förväntar mig inte att han ska gå perfekt. Lite volter och serpentiner gjordes också. Han verkade iallafall nöjd över det lilla. När han skrittades av frustade han en massa så nöjd var han nog.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards