cupperponie

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 14 oktober 2015 21:07

Wow säger jag bara. Vilka grymma hästar jag har. Apasche tömkördes i hagen. Mycket skritt och trav. Provade att lägga dit lite galopp också. I hans lätta varv var det inga problem men i det svåra varvet var det, ja, svårare. Fick oftast fel galopp men tre gånger fick jag rätt galopp. Hur grym är han inte. Kanske låter lite men det är väldigt stort för oss då han knappt kunde galoppera i höger varv. Lät han iallafall rulla på när det var rätt galopp och när jag kände mig nöjd stannade jag honom och gav han massor med beröm. Sista fattningen var det endast en fel fattning innan. Bästa ponny. Jag var så himla glad efter det där passet. Joggade och skrittade av honom på grusvägarna som gick kanon.


När jag skulle hämta Duracell så sprang han iväg istället. Gud vad jag garvade. Han verkligen trava med höga benlyft och huvudet mot himlen. Tror han hade väldigt kul helt enkelt. Han blev riden på grusvägarna. Mycket trav var tanken. Men när vi hade kommit tillbaka till stallet hade benreflexerna ramlat av. Så vi gasade iväg i galopp, hade inte tid att ta det lugnt då farsan var påväg för att hämta mig. Men vi gasade på och Duracell hade inga problem att galoppera så länge. Till slut hittade vi dom iallafall. Även en moppe blev vi jagade av, hade jag hört moppen hade jag självklart stannat men den kom ju helt från ingenstanns så vi fortsatte galoppera. Duracell blev lite rädd dock men lugnade sig fort. Hann tur nog skritta av honom innan farsan hade kommit. 


Är iallafall så himla nöjd över hästarna även fast allt inte riktigt blev som tänkt med Duracell. Blir nog promenad i morgon för hans del om han behöver det. Men nu ska jag sova. Veckan börjar dra sig mot sitt slut så energi måste finnas kvar för att orka med de två sista dagarna innan helg. Vi hörs!

 

Bjuder på denna charmiga bild

Av Cupper Ponie - 14 oktober 2015 08:12

Sovmorgon för min del. Sov rätt länge idag för att vara mig, troligen var jag riktigt trött helt enkelt. Men det behövdes väll. Idag väntas skola till 15.45, sen vidare till stallet. Hann endast tömköra Duracell igår då han krånglade en del. Så idag är Apasche prio 1. Istället för longering får Apasche tömköras. Duracell rider jag efteråt om tiden finns. Får hoppas på att Apasche sköter sig helt enkelt. Träning sen ikväll. 


Har kikat lite på gymkort samt mejlat gymmet. Fick snabbt svar. Så efter årsskiftet kan jag börja på gymmet då det är 16 årsgräns- inge undantag. Men jag var välkommen att få börja där samma år som jag fyller 16. Kanon. På andra gym brukar det oftast vara efter man har fyllt 16. Så länge får jag fortsätta träna hemma. Blir nog bra då jag inte är så mycket för att gå ut på kvällarna när det är mörkt. Efter årskiftet går vi ju åt ljusare tider. 


Om två veckor är det maskeradhoppning på ridskolan. Tänkte först fota men eftersom att det är i ridhus blir det bara kassa bilder. Istället så ska jag vara med hade jag tänkt. Inte helt säker än men det är tänkt så. Vet vilken häst jag vill ha, hoppas jag får ha henne bara. Då hon är prickig så ska jag nog vara pippi långstrump. Måste jag ta en annan häst så blir det nog en svart häst så ska jag nog klä ut mig lite mer otäckt. Ska prata med min ridlärare på måndag så får vi se. 


Har fullt upp med plugg här hemma också. Försöker bli klar med min uppsatts vilket typ går riktigt segt. I morgon blir det kort skoldag för mig så jag ska hinna fixa en del plugg. Tänkte endast vara i skola på förmiddagen för att jag vägrar vara med på idrotten. Så länge jag går i en klass där killarna tror allt är en hockeymatch tänker jag inte vara med i någon lagsport med blandade gruppen. Det funkar inte helt enkelt. 


Nu ska jag fixa lite annat innan skolan. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards