cupperponie

Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 6 oktober 2015 19:18

Ja här ekade det tomt. Har haft fullt upp på min praoplats så tid till bloggen har inte funnits. Tänkte gå igenom vad som har hänt denna vecka än så länge.


Måndag. Första praodagen för veckan. Började inte förens 16.00 så jag startade morgonen med en tur till ponnysarna. Tömkörde Apasche på grusvägarna som verkligen gick åt helvete. Han var verkligen helt låst, istället för att kunna vara vänsterställd eller rakställd kunde han bara vara högerställd. Försökte jag få honom vänsterställd svängde han bara. Rakställd fanns inte ens på kartan. Gjorde allt möjligt för att få honom mindre låst. Men när Apasche inte förstår springer han istället iväg, spelar ingen roll hur snäll man är mot honom. Han springer iväg och vill inte ens försöka. Så det blev en del rabalder ett tag. Men sen efter ha testat mig fram gick det äntligen. Skrittade dock bara men i slutet så körde vi på trav och han var hur fin som helst. Duracell tricktränade och busade jag med lite. Hade inte tänkt att hästarna ska få det nå speciellt hårt denna vecka då jag inte riktigt hinner. Men vi hade superkul och han blir bara duktigare och duktigare. Åkte hem, käkade, fixade lite hemma och sedan bar det av till nästa stall.


Cyklade dit för första gången. Trodde det skulle ta 30 mintuer då det är lika långt som till ponnysarna. Men det tog bara 10-15 minuter. Jahap.. Typ 30 minuter för tidig. Men jag satte igång o jobbade iallafall. Mockade i hagen ett bra tag. Då jag missade min ridlektion på ridskolan fick jag rida lektion på islandshäst istället. Lärorikt och kul var det. Tror det var 2 år sedan jag red islänning så det var riktigt kul att få göra det igen. Någon gång i mitt liv kommer jag skaffa mig en islänning, inte till tävling utan bara för att ha kul med om man säger så. Efter ridpasset fixade jag lite i stallgången innan jag sedan åkte hem. Var hemma runt 21.30 Inte så kul då jag och sena kvällar passar inte så bra ihop. Gick typ o la mig direkt.


Tisdag. Upp tidigt idag då massören skulle komma. Var vid min praoplats vid 08.30 Morgonfodrade alla hästar i kylan. Gud vad alla hästarna bråkade med varandra, typ som om de bråkar om sin sista måltid. När alla hästarna hade fått äta hämtade borstade jag en av skäckarna medans massören masserade en annan häst. Typ hela dagen har jag tagit in och ut hästar som ska och har blivit masserade. Men det var kul att lyssna på massören när han pratade om lite allt möjligt. Trevligt häst och djurtänkt samt andra intressanta grejer han berättade. Tycker det han berättade är sjukt intressant så det gjorde det ännu roligare att lyssna. Runt lunch började jag dock frysa till is så morsan var snäll o lämnade en jacka till mig innan hon åkte till jobbet. Hon berättade även att mina nya gymskor, ett par träningsbyxor och en tröja har kommit så det ligger i mitt rum. Härligt. Bara några kläder kvar sen har jag fått hem allt. Ska självklart visa mina nya grejer sen så fort jag har tid. Vid 17-18 var massören färdig och jag fick åka hem då jag hade varit där så länge. Höll på att frysa ihjäl så det var väldigt tacksamt. Åkte hem och gick raka vägen till duschen. Satt sedan där i värmen ett tag. Har sedan legat i sängen sedan dess. Fryser inte längre, för stunden iallafall. 


I morgon är det kvällstid igen så ponnysarna ska motioneras under förmiddagen samt så ska jag träna innan prao. Morgondagens sysslor är mockning i stallet, fix i stallgången, ta in hästar som ska lektion och kvällsfodra. Troligen kommer väll någonting där emellan också. Men nu ska jag äta lite innan jag lägger mig. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards