cupperponie

Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 28 oktober 2015 09:20

Hej på er! Onsdagen här är och jag har redan hunnit springa. Tog en löptur på 40 minuter i stan. Inte riktigt det lättaste då alla brunnar höll på att rensas så att andas var inte det lättaste. Så jag fick stanna då och då för att hitta andningen igen. Men det gick! Om en stund cyklar jag vidare till stallet. Apasche ska longeras med inspänning. Mycket fokus på galoppen, speciellt i höger varv där han behöver bli starkare. Duracell ska tömköras. Tänkte lägga ut lite bommar, ev höger några centemeter också. Men först och främst så ska bommarna vara på marken. Mocka ska hinnas med också. Det märks att hösten är här och vintern närmar sig för då är hästarna oftare i ligghallen. Vilket betyder att jag måste mocka oftare. På sommaren behövs det typ aldrig mockas men nu behövs det mockas varje dag. Tur nog har jag ingenting emot att mocka. 


Efter stallet väntas ett träningspass, fokus på armar, ben och mage. Om jag känner för det kanske jag drar ut på en pw eller löprunda igen. Vill hålla på med mycket cardio utomhus och när jag väl har motivationen till det ska jag ut. Motivationen är ju oftas på botten när det gäller pw eller löprunda men nu jävlar! Funderar på om jag ska hoppa lite hopprep också. Vi får se vad jag hittar på. Sen ikväll ska lite fix och trix fixas också. Har svårt att bestämma mig över en sak så jag ska fixa och dona med det ett tag. Får vi se om jag hittar på något mer. Vi hörs!

Bjuder på denna, min kompis ''smygfotade'' när jag hämtade Duracell

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards