cupperponie

Alla inlägg den 20 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 20 oktober 2015 07:47

God morgon! Har sovmorgon idag då så ingen brådska för min del. Har 6 lektioner som väntar och ingen lektion är riktigt nå stora favoriter. Sista lektionen är iallafall idrott så efter det cyklar jag hem och byter om till stallkläder. Apasche ska tömköras och Duracell longeras. Tror Apasche ska få jobba på grusvägarna idag. Ev avslutar med någon galopp i hagen. Vill iallafall ha honom i ett friskt tempo men utan att han drar iväg, samt en fin form. Duracell ska få ha min hemmagjorda inspänning jag hade på Apasche i söndags. Kraven kommer sen när han väl longeras. Vill först veta hur han reagerar med inspänning och sedan får vi se vad som måste förbättras. Men jag känner på mig att tempot måste ökas, så brukar det vara de flesta gångerna iallafall. 


Efter stallet åker jag ev till farsan o hälsar på deras nya kanin. Deras förra kanin dog för någon vecka sedan. Men han blev nästan 10 år så det är inget konstigt med det. Katten blev dock väldigt ledsen när kanin dog, därför skaffade de en ny. Så den ska jag få hälsa på och hjälpa till att klippa klorna samt annat grejs. Hoppas på att få komma hem ganska så snabbt så jag hinner med träning också. Det väntas ett arm och magpass. Dock är det inte superbrådis då jag även har sovmorgon i morgon men jag vill ju inte bli allt för sen. Plugg ska också fixas men det mesta ska fixas i skolan. Nu måste jag däremot packa träningskläder. Vi hörs!

    

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards