cupperponie

Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 30 oktober 2015 17:24

Hästarna skulle få hoppa idag. Men hindrerna aka plankan som brukar användas till det är så kort och förstörd nu så det var inte mycket att använda. Istället drog jag och Duracell ut i skogen och letade pinnar som kunde användas som bommar. Fick med mig tre stycken, får leta efter fler om det skulle behövas. Duracell hade inga problem att få dra i skogen och på grusvägarna, det var nog väldigt roligt enligt honom. Sen efteråt byggdes lite hinder upp så fick han hoppa.


Inte så höga höjder denna gång, istället blev det lite jobb på avstånd och balans. Duracell hade riktigt kul. Hade två bommar framför hindret med travavstånd samt hindret var kanske på 40-50 cm. Han taggade verkligen till och hade svinkul. Med tiden höjde jag och tog bort en bom med galoppavstånd. Riktigt kul hade vi iallafall. Avslutade med en enkel studs. Det var lite konstigt i början för hans del men han förstog hur han skulle göra ganska fort. 


Apasche fick göra samma sak, fast han fick börja hoppa först. Gick utan problem. Dock har han nog tappat självförtroendet lite då han hade svårt för en höjd han vanligtvis hoppar utan problem. Men efter ha puschat honom en del och gett massa beröm när han har gjort rätt hoppade han utan problem. Däremot fick han för sig att springa iväg fort som satan efter hindret ibland. Han verkligen drog iväg, mina händer höll på att få brännsår. Men släppa honom vägrade jag göra för då kommer han fortsätta. Istället fick jag försöka få huvudet mot mig sen så stannade han. Studsen i slutet gick ganska bra. Ibland gick det perfekt och ibland hoppade han över alla bommar som om det vorre ett hinder. Inte besviken för det, höll dock på att garva ihjäl mig. Sen när jag skulle plocka bort bommarna fick Apasche dra dom till ett ställe där bommarna kunde stå. Gick kanon. Skrittade av honom runt byn efteråt. 


Jag hade superkul och hästarna verkar också ha haft superkul. Så en bra fredag helt enkelt. Precis vad jag behövde.

      

HAHAHA Apasche ser ut som en åsna på de här bilderna, han ser mycket finare ut i verkligheten, orättvisa bilder haha

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards