cupperponie

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 16 oktober 2015 20:01

Rubriken säger allt. Det har verkligen inte varit min dag idag. Började med att jag nästan kom försent till första lektionen. Såg helt fel på klockan så jag trodde att jag kunde cykla om typ 10 minuter men jag började om 15 minuter så det gick ju som det gick. Hade lite tur och såg det ganska snabbt så jag skyndade mig som satan. Har även haft det ganska halvkasst i skolan. Inte nå speciellt men jag är så trött på personer som gör exakt allt för att få uppmärksamhet bara för att man är osäker på sig själv. Snälla, sluta, ni är bara jobbiga okej. I stallet gick det inte heller bra. Humöret var på botten och Apasche ville inte som jag ville. Höll på att bara ge upp och störtböla. Nästan så att jag tänkte lämna han i skogen så han kanske förstår att han har gjort fel. Duracell ville inte in från hagen heller. Han tyckte att det var svinkul att bli jagad, inte lika kul att jaga honom dock. Men han fick springa av sig i hagen innan han fick arbeta. Låste dock in Apasche för annars skulle jag aldrig ha fått tag på någon av dom. Även andra småsaker i stallet hände, tex råkade rycka av mig mina hörlurar när jag borstade hästarna. Suck. Inte min dag. När Duracell vägrade följa med ur hagen skrek jag verkligen av ilska och frustration, tror det hördes enda bort till Köping. Mina hormoner är verkligen överallt och ingenstans. Tycker dock inte om när vuxna säger att man endast blir arg för att hormonerna hoppar runt, man kan vara arg av andra saker och säga saker för att man menar det. Hatar även sådanna som säger att när man gör någonting så menar man en viss grej, men så är det inte hela tiden. Snälla någon. Skulle jag glömma bort någonting är det inte för att jag är oansvarig, är för lat för att tänka och endast vill ha servis till saker och ting. Sluta, på riktigt. Alla kan inte komma ihåg saker och ting hela tiden, varför? Jo för att jag är mänsklig. 


Har träningsvärk i armar, ben, rumpa och rygg vilket är så himla jobbigt. Inte lätt att komma upp ur sängen eller gå i trappor. Men det är av en bra sak iallafall. Skippade träning idag så kroppen får vila så jag har fullt med träningsvärk. I morgon ska jag ta en morgonpw. Måste bara komma igång o göra det. Älskar cardio men när det gäller att gå/springa så är jag för lat för att komma igång. Men i morgon SKA jag göra det. Var länge sedan nu, inga undantag. Kameran hänger med till stallet också då jag ska testa en grej. Vet dock inte om jag kan vara själv när det gäller den grejen, får annars hoppas på att morsan kan hjälpa till eller något. Hästgodis ska också köpas då det är slut sedan länge sedan. Måste dock iväg till Hööks för att köpa en ny horselyx, den är snart slut så det börjar bli dags. Ev nya grimmor till ponnysarna ska också köpas den dagen jag drar till Hööks. Får se när man kommer iväg dit. Tänkte ta en långpromenad med ponnysarna i morgon. Kanske gör något mer då de troligen har fullt med energi. De hade det idag iallafall så det finns nog kvar en del energi helt klart. Ska försöka komma ihåg att ta med en hålslagare till stallet under helgen också då Apasche nosgrimma är för stor. Brukar ha nosgrimma på Apasche endast för att stabilisera bettet. Men det gör inte så stor skillnad om nosgrimman bara sitter löst. 


Resten av denna fredagkväll kommer spenderas framför datorn. Är alldelles slut, så himla skoltrött. Snart höstlov. Kämpa! Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards