cupperponie

Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 22 oktober 2015 20:25

Torsdagen närmar sig mot sitt slut och lovet när bara några timmar bort. Har varit i skolan från 08.30 till ungefär 15.00 Hade tjejsamtal i morse samt fika så det blev lite onyttigt idag men aja. På idrotten fick jag en basketboll på handen så jag tappade känseln i fingrarna samt blå aktiga i färgen. När jag väl fick tillbaka känseln gjorde det istället ont i två fingrar, troligen stukat dom men det läker. Har tejpat fast dom iallafall så de inte får för sig att hitta på något utan mig om man säger så. Fick även en basketboll i huvudet x antal gånger. Igår ramlade jag av longboarden så ont i rumpan har jag också. Efter idrotten var det matte. Hade vikarie som luktade äckligt mycket rök. Musik hade vi även kommit överens om, men bara OM det var musik som alla kunde plugga till. Det funkade inte för mig så vikarien sa att antingen får jag gå här ifrån o få frånvaro eller så sätter jag mig längst bak i klassrummet. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD BLEV JAG ALLT. Gick där ifrån o räknade matte med en annan lärare istället. 


Efter skolan åkte jag till stallet. Tog en ridtur på Duracell. Skulle ha tömkört han men jag vågade inte chansa med mina fingrar. Att rida med två skadade fingrar var inte det lättaste, men det gick. Fick han även riktigt fin i galoppen. Kort och samlad galopp. Grymma häst. Dock regnade det en del samt en del vind på det, så på hemvägen såg man inte så mycket. Apasche fick longeras en kortis. Mycket galopp och tempoväxlingar. Gick kanon. Kul hade han också då han slängde med huvudet och bockade runt ibland. Åkte sedan hem o körde ett benpass. 


I morgon är sista dagen i skolan innan lov. LYCKAN ÄR STOR. I helgen ska jag och ponnysarna bli fotade så det kommer bli en hel del nytt här. Har även en till grej som ska ev fixas i helgen men nya bilder vill jag ha först. Kommer nog bli riktigt bra det här. Men vad det är får ni reda på när allt är klart. Vi hörs!

 

Bild från ridturen

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards