cupperponie

Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Cupper Ponie - 9 oktober 2015 19:12

Nyligen hemkommen från sista dagen på min praoplats. Har mockat, krattat, kliat hästar och hämtat ett sto med sin fölis. Inte så lätt att lasta in dom dock då fölet sprang till resten av flocken istället för att lastas in. Mamman var alldelles prillig och jag blev nockad i huvudet av henne några antal gånger. Hatar verkligen sådanna hästar som ska slå en med huvudet hela tiden. Fy säger jag bara. Men jag tror inte hon ens visste vad hon själv höll på med då hon hade stenkoll på fölis. Innan jag cyklade hem fick jag med mig ett par rosa sockor. De satt som en smäck och var riktigt mysiga, kommer nog användas flitigt i vinter. Har precis ätit middag och om en stund blir det ev mys framför en film. 


Apasche longerades idag. Han slutar aldrig förvåna mig på riktigt. Han gick så himla klockrent. Speciellt i galoppen. Förut kom han in i fel galopp i höger varv ganska ofta. Idag hände det bara någon enstaka gång. Men denna gång var han även lite smartare. Istället för att skynda sig in i fel galopp utan att tänka för sig tog han det lugnt och höll koll på vad som är rätt och fel galopp. Ibland tog han ner sitt huvud vid frambenen och kollade extra noga så att han får fram rätt framben. Massa beröm fick han allt. 


Duracell fick jag skynda mig med då jag skulle fixa en annan grej innan jag åkte hem. Men han fick springa löst i hagen. Han hade så himla kul. Galopperade som inihelvete, snurrade runt i luften, bockade och i traven sprang han ståtligt med höga benlyft och huvudet högt upp. Kunde inget annat än å garva åt han. Direkt efter det fixade jag lite grejs så förhoppningsvis nästa vecka får jag in min sista lön från i sommras. Har haft fullt upp så jag har inte kunnat räkna in mina sista arbetstimmar. Men nu så fixade jag lite men jag har noll koll på när jag lämnade in min första lön så det ska han jag arbetade med ta reda på. Sen så nästa vecka räknar jag nog ihop mina timmar. Aldrig fel med lite extrapengar!


I morgon är det äntligen helg och jag ska ta det lugnt och vila upp mig inför nästa vecka. Veckan har gått kanonbra och jag haft svinkul men det har tagit på krafterna. Kommer lägga tid på ponnysarna, träning, skolarbete och påbörja ett träningschema för mig och hästarna några veckor framåt. Två veckor till och sedan är det höstlov, tagga! Vi hörs!

   

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards