cupperponie

Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Cupper Ponie - 2 juni 2015 18:15

       

Av Cupper Ponie - 2 juni 2015 17:49

Det blåser och det regnar, sist jag kollade var det Juni nu. Verkar som att vi hoppade direkt in till hösten. Suck, blir trött på skiten. En till sak och jag också blir trött på är mina tänder. Vaknade upp i morse av att det gjorde skitont i överkäken. Kollade i spegeln och ser en tand börja ploppa fram. Men kan ni gissa var den håller på att ploppa fram? Jo mellan två tänder. Inte bredvid, utan den tänkte sätta sig mellan istället. Har haft ont mer eller mindre hela dagen, svårt att tugga, borsta tänderna etc. This is just great. När tänkte någon tand ploppa fram där den ska? Får nog vänta ett långt tag tills dess. 


Annars så har dagen varit rätt bra. Första dagen på temaveckan och vi pratade om kost samt bakade bröd. Inget nytt man fick veta men det var ändå väldigt intressant. Bröden som vi bakade var också väldigt mumsiga. Har tagit hem recept på alla så här ska det bakas! Failade dock lite med degen men det här med att baka, det fixar morsan inte jag. Trots lite fail blev det ett mumsigt resultat. 


I morgon ska vi spela golf. Inte så himla kul, längtar mer tills torsdag och fredag för då ska vi träna hårt. Måste ta med någonting att äta till golfen bara, vill inte ha korv med bröd så därför tar jag med eget. Får vi se vad jag hittar på.


Mer som händer i morgon, stallet. Vet inte alls vad jag tänkte hitta på, det får bli som det blir istället. Kanske klättrar i skogen med någon av dom. Ja vad vet jag. Bara framtiden vet. Känns som att det har minskats med hästinlägg, eller är det bara jag? Får nog bli ändringar på det! 


Slutar kl 14.00 i morgon igen men är väll hemma till tre då vi åker buss till och från golfbanan. Åker direkt till stallet när jag har kommit hem samt ev träning efteråt. Sen lägger jag några timamr på bloggen. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 2 juni 2015 07:21

Temaveckan har börjat och jag har sovmorgon! Dock hatar jag sovmornar då jag har svårt för att sova länge. Men när jag ändå har tid kan jag ju passa på att logga in här i lugn o ro. Så, det är tisdag idag. Slutar 2 istället för 4 tack och lov. Så fort jag har kommit hem från skolan åker jag till stallet för att tömköra Durasell så får nog Apasche hänga med på släp. Tränar lite lätt sen ikväll. Har fortfarande ont i benet men inte så värst mycket. Känns knappt något när jag går vilket är skönt. Om jag sen hinner så drar jag till farsan en stund. Men det beror på vilken tid jag är färdig med stallet och träning. 


Kommer inte kunna blogga någonting i skolan då datorn stannar hemma samt så finns det inte så mycket tid till det. Men någon gång efter 14:00 kommer jag åt datorn. Vi hörs!

 

Såg nyss att det ska regna senare under dagen... Hm, beroende på hur mycket det regnar kanske jag hittar på något annat med hästarna

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards