cupperponie

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Cupper Ponie - 11 juni 2015 08:02

Att vakna upp och se att månadens mens har kommit. Vafan?! Vem sa att du fick komma just idag då? Ja inte jag iallafall. Men vad kul att ha mens på skolavslutning då. Fan. Jag blöder onödigt mycket enligt mig de första dagarna. Tur jag vet hur jag ska göra för att minska skiten. Träna, röra på mig etc, det hjälper väldigt bra för då forsar en del ut. Det var väll det enda negativa med att börja träna, blödningarna blev större. Okej, nog med mensprat.


Solen skiner ute och tydligen ska det bi varmt idag. Hoppas på det. Idag kommer hovslagaren, äntligen. Så efter kl 9 har hästarna fina och fräscha hovar. Hade viljat titta på men morsan sover då hon jobbar natt. Men det gör inget, vet ju redan hur man värker hovar. När morsan har vaknat tränar jag en stund för att bli av med blod och skit. Sen efter det åker jag till stallet. Apasche ska få hoppa tänkte jag. Och Durasell ska få följa med ut och busa lite. Tänkte tömköra honom men flugor har bitit honom en del där selen ska spännas under magen så han har nu ett litet sår där. Vill inte göra det ännu värre så han får göra annat så länge. Igår fick han hoppa lite granna istället för att tömköras, för er som undrar så gick det sjukt bra. Otroligt förvånad över hur duktig han var. Ska ev löda sen också, behöver ju öva lite innan jobbet börjar. Ska försöka hinna med att höra om hur många timmar jag ska jobba osv. Vill ju fortfarande ha massa tid till hästarna så det vore ju bra att veta hur länge jag ska hålla på.


I morgon är det äntligen skolavslutning och jag slutar 8:an. Tror jag kommer ha det lättare i 9:an men jag kommer nog klara gymnasiet bäst. Har en sådan känsla. Hur som helst. Efter skolavslutningen drar jag till farsan en stund då de bjuder på fika, så jag tänkte passa på att ta lite granna. Sen åker jag till stallet. Tränar sen när det är klart också. Känns dock sjukt att jag slutar i morgon, tänk vad tiden har gått fort. För bara några veckor sedan har jag sakt flera gånger till mig själv att det snart är sommarlov. Och helt plötsligt slutar jag i morgon. Asså what?


Hur som helst så ska jag nu fortsätta med att läsa bloggar. Kameran ligger på laddning så ska den få följa med till stallet sen. Behövs lite nya och fräscha bilder ju. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards