cupperponie

Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Cupper Ponie - 13 juni 2015 13:14

Jag ska, från och med idag, börja med ett träningsprogram. I morgon kommer jag börja ett till träningsprogram, så jag kommer ha två träningsprogram tillsammans. Detta är i hela 4 veckor. Dessa träningsprogram kommer ha fokus på mage och rygg i ett program och rumpa och ben i det andra programet. Har sett före och efter bilder på andra som har gjort dessa program, wow säger jag bara. Nu är det min tur. Så här kommer mina veckor se ut:

Vecka 24:

Lör: Mage och rygg

Sön: Ben och rumpa & Mage och rygg

Vecka 25: 

Mån: Mage och rygg

Tis: Mage och rygg & Ben och rumpa

Ons: Mage och rygg

Tor: Ben och rumpa

Fre: Ska vara vila här men jag har lagt till ett kort armpass här istället

Lör: Mage och rygg
Sön: 
Mage och rygg & Ben och rumpa

Vecka 26:

Mån: Mage och rygg

Tis: Mage och rygg & Ben och rumpa

Ons: Mage och rygg

Tor: Ben och rumpa

Fre: Vila (Tar ev en powerwalk)

Lör: Mage och rygg

Sön: Mage och rygg & Ben och rumpa

Vecka 27:

Mån: Mage och rygg

Tis: Mage och rygg & Ben och rumpa

Ons: Mage och rygg

Tor: Ben och rumpa

Fre: Här ska det vara vila men jag har lagt till ett kort armpass

Lör: Mage och rygg

Sön: Mage och rygg & Ben och rumpa

Vecka 28:

Mån: Mage och rygg

Tis: Mage och rygg & Ben och rumpa

Ons: Mage och rygg

Tor: Ben och rumpa


Blir en massa träning nu 4 veckor fram över. Kommer vara superkul. Kommer troligen visa före och efterbild om jag inte glömmer förebilden ofc. Är iallafall taggad. Nu när det också är sommarlov kommer jag inte behöva stressa upp tidigt på mornarna osv, så jag kommer få ordentligt med sömna trots jobb, stall och träning. Längtar efter att få se hur jag kommer se ut efter dessa veckor. Kommer ge allt och lite till för att få bäst resultat. Äta rätt kommer jag självklart också göra. Men dieta kommer jag knappast göra, onödigt skit bara. Diet är dåligt i längden. Ska skriva ner ungefär hur många calorier jag blir av med också. Räknar aldrig calorier och har aldrig brytt mig men det hade ändå varit kul på ett ungefär hur mycket jag blir av med. Bara intressant helt enkelt. Idag börjar veckorna so let start!

  

Och för er som undrar, ja jag vet att det är viktigt att vila MEN alla är olika, jag har svårt för att vila helt, antingen måste jag köra ett kort litet pass, yoga eller promenad. Sådan är jag, alla är olika. Måste jag vila, ja då gör jag det när min kropp säger till.

Av Cupper Ponie - 13 juni 2015 09:10

Det är lördag, sommarlovets första lördag. Är sjukt trött efter denna vecka. Tror värmen har tagit en del energi. Så denna dag blir ganska lugn. Stallet några timmar och träning någon timme. Ska sedan ladda upp de nya bilderna, om jag lyckas ska jag pilla fram en ny header. Hade behövts nu så ja varför inte. Är annars inget mer speciellt denna dag. Har gjort i ordning ett träningsprogram i fyra veckor nu som ni kommer få veta mer om sen. Tror iallafall att det kommer bli skitbra. Fitnessblender är bara bäst!


Apasche ska tömköras en stund idag, troligen i skogen. Durasell ska tricktränas samt lite annat grejs. Marktränings helt enkelt. Om jag orkar ska hagen mockas på vissa ställen också. 


I morgon ska det regna och då kanske, bara kanske får hästarna vila. Kommer nog ändå behöva en lugn dag innan en ny vecka, då passar det perfekt när det är skitväder ute. Hästarna kan nog också behöva lite chill efter all värme. 

Inlägg ska skrivas innan stallet så vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards