cupperponie

Alla inlägg den 19 juni 2015

Av Cupper Ponie - 19 juni 2015 18:25

Midsommar idag då, alltså har halva sommaren också gått. Skitväder ute, grått och trist samt regn som kommer då och då. Min dag har spenderats mestadels i stallet. Träffade på två trötta ponnysar som låg och sov i hagen. Så det blev en lång mysstund innan arbete. När Durasell gjordes iordning såg jag att han hade ett sår karleden. Inte mugg för det vet jag hur det ser ut osv men däremot har han blivit stucken där. Jävla flugor och skit. Så jag rengjorde såret ett tag då det låg en del skit där. Passade på att lägga i lite smörja i svansen då han troligen har klåda, har sett han klia svansen en del. Smörjade på lite kräm om hans läppar också som är snustorra. Reflexer, nosludd och färgglatt snöre sattes sedan på honom. Måste ju lysa upp en sådan här grå fredag! Tömkörde honom sedan en stund. Han var så himla fin!


Skrittade igång han ett tag, fick jobba lite på att öka takten men det blir bättre och bättre för varje gång. När han travades igång fick han lite längre tömmar än vanligt för att kunna sträcka ut halsen. Han höll samma tempo hela tiden istället för att dra iväg. När tömmarna kortates ställde vi lite åt höger och vänster. Himla skönt att han inte svängde eller gjorde skänkelvikningar denna gång. Han uppförde sig perfekt. Efter han hade skrittats en stund körde vi en del slalom på de raka vägarna. Det behövdes helt klart. Skummade för fullt i munnen gjorde han också. När vi ändå höll på fick vi stanna då och då just för att bilar kom ibland. Brukar alltid stanna när någon åker förbi på grusvägarna. Men det är bara bra att vi fick stanna för då vet jag om han är med mig eller ej. Så fort jag ska proo stannade han direkt. Från trav till att stanna med max 2 skrittsteg, superduper. 


Apasche fick bara äta gräs idag. Hittade ett sår på honom också på ett litet opassade ställe. Jävla flugor säger jag än en gång. Men jag rengjorde såret och borstade honom ren innan han fick stå vid vägkanten för att käka massa gräs. Det uppskattade han nog ändå. 


Cyklade iväg till farsan för att ge deras kisse sällskap ganska strax efter jag kom hem. Ska nu snart dra hem. Armpass och yoga väntas. I morgon ska ponnysarna få motionera och om vädret tillåter tar jag kanske med en bok att läsa med ponnysarna i hagen. Om vädret inte tillåter det gör jag det så fort jag får chansen. Har massa böcker hemma som är olästa pga tidsbrist. Kan ju passa på att läsa i hagen med två harmoniska ponnysar. 


Hoppas även på att få sova ordentligt i natt, katten vägrar låta mig vara ifred. Suck. Nej, nu ska jag dra hemåt. Vi hörs!

 


|
Två nanniga skruttar|| Nannig Durasell||Nannig Apasche||Stilig och färgglad Durasell|

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards