cupperponie

Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Cupper Ponie - 25 juni 2015 07:26

Allt går verkligen bra just nu. Hästarna går klockrent om dagarna. Red Durasell en stund igår och då fick han allt jobba men det gick sjukt bra. Måste bara lära mig att ta med spö nästa gång så han inte segar ner. Jobbet går också klockrent. Löder fortare än aldrig förr och de flesta lödningarna är klockrena. De enda misstagen jag gör just nu är att råka sätta något fel men det händer också sällan. Träningen går också väldigt bra. Har varit lite slarvig med vad jag har stoppat i mig men ibland kan man inte motstå lite choklad. Nu är dock chokladen slut så nu blir det frukt och bär att stoppa i mig istället. Idag står det ben och rumpa på schemat och i morgon blir det vila. Men jag tar nog en promenad istället, eller så blir det ett enkelt träningspass. Beror helt enkelt på vädret. Det enda som inte går klockrent är uppdateringen på bloggen, men den måste jag tyvärr lägga lite åt sidan för att hinna med det som är mest viktigt, stall, träning och jobb. Helgen närmar sig. Och det betyder mer tid till bloggen. Så i helgen ska inlägg skrivas så får ni uppdatering åtminstånde en vecka framåt. 

 

Dagens planer är att runt halv 9 cyklar jag till stallet. Durasell tömkörs och Apasche hänger med bredvid. Efter det blir det jobbet. Har tur nog inga fasta tider så jag kan droppa in lite när som helst. Drar sen hem vid 5. Tränar och sen får vi se vad som händer här näst. Sitter säkert vid datorn och kollar på serier. Helgens planer, tänkte tömköra skruttarna hela helgen. Om väder tillåter kanske jag tar en löprunda med ponnysarna. Har även tänkt att ta med en bok i helgen. Så kan jag sitta i hagen, läsa en bra bok och samtidigt ha två nöjda hästar runt om. Om vädret tillåter ska jag försöka hinna med en långpromenad också bara för att. Träna ska jag självklart också göra. Inget nytt på himlen där inte. Funderar dock på om jag ska lägga in mer tränings än planerat, typ köra två pass om dagarna eller så. Jag har ju ändå tid så varför inte. 

 

Nej, nu ska jag fixa lite innan jag cyklar iväg. Vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards