cupperponie

Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Cupper Ponie - 14 juni 2015 16:48

Har hunnit med en del idag. Ny header, stall, träning etc. Tog sovmorgon, typ. Vaknade vid 7, satt vid datorn och åt frukost någon timme. Blev sedan trött och halvsov en stund. Vid lunch tog jag mig till stallet. Tänkte skippa det men äsch, lite longering dör de inte av. Hela natten har det regnat så det var väldigt fuktigt ute, inte kul. Överdrivet med småflugor var det också. Usch. Longerade först Durasell en stund. Jobbade lite med höger galopp som han har rätt svårt för. När han väl galopperade i höger varv i ca 1,5 varv så fick han sedan sakta in så fick han även en massa beröm. Travade sedan av honom en stund. Och han frustade nöjt samt blev avslappnad. Fick en fin lång form på honom. När jag hade skrittat av Durasell longerade jag Apasche en stund. Lät han mest bara få latcha runt precis som han älskar. Han älskar att jobba men han hatar att promenera, under longering är det lite mitt emellan. Det tycker han mer är som en lek för lillkillen. Skutt hit, skutt dit. Avslutade med lite träning på röstkomandon. Han har liite svårt att stanna, han saktar hellre av för att få fortsätta röra sig. När hästarna var klara åkte jag hem, käka liten snabbis innan träning. I ca 1 h och 15 min höll jag på om jag inte har räknat helt fel? Höll på att dö i slutet. Fyfan vad det kändes. 


Nu äter jag middag. Blev stekt potatis med nå sorts sojanuggets. Aldrig smakat tidigare men den var helt okej. Smakade typ som hamburgebröd. Nu ska jag bara chilla. Jobb i morgon, från runt lunch till 5, sen ska hästarna motioneras. Tar nog Durasell ut på en tömkörningstur med Apasche på släp. Btw, vad tycker ni om den nya header? Inte min bästa direkt men den duger ett tag. Vi hörs!

 

Av Cupper Ponie - 14 juni 2015 09:01

 

||Turkos|| ||Orange/Svart|| ||Prickig||

När jag såg dessa..Jag dog. Hur snygga liksom? Mönster och färger, love it! Får jag chansen kanske någon av dessa hamnar i min gaderob. Behöver shorts nu när det är så varmt. Kommer vara snyggaste löparen i Arboga ;)

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards