cupperponie

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Cupper Ponie - 6 juni 2015 20:17

Durasell var inte ett dugg roliga idag. Hade ju tänkt att ta en lång tömkörningstur med Apasche på släp. Men vi kom inte så speciellt långt tyvärr. Durasell kände inte alls för att sköta sig idag. Istället för att svänga gör han skänkelvikningar. Istället för att gå rakt flyter han åt sidan. Gud vad sur jag blev. Apasche förståg ingenting den stackaren. Drog tillbaka med ponnysarna och lämnade Apasche i hagen så han slapp mitt och Durasells gräl med varandra. Så vi drog iallafall iväg. Massa krav fick det allt bli nu. Inte så populärt tyckte Durasell. Travade mestadelen hela tiden, gjorde mycket slalom etc. Det blev helt klart jobbigt. Under tiden Durasell höll på att jävlas kände jag nästan för att skänka bort honom. 


Men efter en massa gräl så helvete vilken häst. Jag vet att han kan men han gör ingenting gratis. Från skänkbar till dyr, så kan man säga passet var idag. När han väl gick som han skulle, svänga som han skulle osv så fick han skrittas på långa tömmar sista biten tillbaka till stallet. Svettig som bara den men han såg nöjd ut. Svettet rann som vattendroppar, skumm mellan bakbenen och om munnen. Där har vi en häst som allt har fått jobba hårt. Hoppas han nu håller sig så som vi avslutade idag under morgondagen också. Annars får vi gräla ett tag till.

 

Av Cupper Ponie - 6 juni 2015 07:47

Nästan så att man skulle kunna tro det faktist. Grått och trist ute, ev ska det regna också. Jag som hade hoppats på att kunna äta frukost ute på balkongen utan att frysa allt för mycket. Men nej det sket sig. Istället ligger jag fortfarande under mitt täcke med en mumsig frukost bredvid mig. Den mumsiga frukosten består av vaniljyogurt och frusna hallon. Dör så gott. 


Under dagen blir det en tur till stallet. De ska få jobba hårt i helgen tänkte jag. Igår skulle de ha fått jobba hårt men det blev inte riktigt så. Blev tvungen att få prova på en grej till sommarjobbet. Rätt spännande faktist. Ska få fortsätta prova samma grej igen på tisdag. Perfekt. Hästarna fick det alltså rätt lugnt igår. Durasell red jag en stund i mest bara skritt och Apasche longerade jag i ca 30 minuter. Idag blir det däremot hårt arbete för tjockisarna. Tänkte tömköra Durasell med Apasche på släp så drar vi ut på en tur mot Arboga. Beroende på hur lång tid det tar så ska jag nog promenera de sen en stund i skogen. Självklart ska de få vila en stund emellan. Tänkte ändå städa lite i sadelkammaren. Men en promenad blir perfekt avslut sen. I sadelkammaren ligger borstar lite huller om buller och en massa pälstussar från hästarna ligger på golvet. Om ni undrar hur tussarna kommer in i sadelkammaren så har det flygit in dit när man har borstat av massa vinterpäls. Tänkte ev smörja tränsen och selen också. Om jag orkar och hinner ska det mockas lite i hagen på vissa ställen. 


Så det blir väll typ en heldag i stallet. Tänkte inte träna någonting ikväll efter dessa två intensiva dagarna. Men i stallet rör jag på mig en del ändå så, o om jag skulle bli uttråkad kan jag lika gärna köra yoga. Ska nu fortsätta med mitt, vi hörs!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards