cupperponie

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

sanningar om mig

Av Cupper Ponie - 30 oktober 2014 12:11

Jag är inte rädd att säga vad jag tycker. I min släckt, på mammas sida, så är vi väldigt duktiga på att säga till själva personen om vad vi tycker. Det finns lägen man inte borde säga vad man tycker då det kan vara nå riktigt taskigt. Tyvärr finns det få människor som tål att höra allt möjligt skit och samtidigt acceptera det. Så rädd att säga vad jag tycker är jag inte ett dugg. 


Jag pratar med mig själv dagligen. Ännu en sak som går i släckten på mammas sida. Skulle kunna prata med mig själv bland alla möjliga random människor. Brukar även prata mycket med ponnysarna. Ska jag vara ärlig verkar de lyssna, kan se det på öronen. Kul att ha någon som är intresserad av vad jag pratar om haha. När jag pratar med mig själv pratar jag om allt möjligt skit, från känslor till folk jag hatar. Ibland brukar min mamma fråga vem jag pratar med, brukar även fråga vem min mamma pratar med när hon pratar med sig själv. Men skillnad mellan mig och min mamma är att hon brukar räkna på antingen skånska, tyska eller engelska när hon pratar med sig själv, jag pratar bara svenska, ibland engelska men händer sällan. 


Jag kan engelska mer än svenska. Och jag är 100% svenska, är jag normal? En del ord jag kan på engelska och ska översätta det till svenska brukar oftast svenska delen i mitt huvud stå still. Min mamma är lika dan men detta är nog inte genom släckt utan bara något som har kommit. 


Att ramla av en häst eller bli skadad av en häst är skitkul. Det menar jag verkligen. Ibland när jag rider hoppas jag alltid på att ramla av med det händer aldrig. Senast jag ramlade av var typ 2013 men det var alldelles för länge sedan för mig hehe. En gång när jag hade kört häst o vagn o hoppade av vagnen blev ponnyn rädd av en sak och då ramlade jag framot o blev dragen i asfalten. Har fortfarande ärr kvar och det var nog det roligaste jag har varit med om. Detta var ca 1 år sedan.


Är född i Stockholm. Men av någon jävla anledning hamnade jag i denna håla jag bor i nu. På den tiden var det inte så säkert för barn att bo i Stockholm om man säger så, kanske fortfarande är så? Bodde i Stockholm 4 år och har många minnen från Stockholm. Mitt bästa minne är när vi hade våran kanin Stampe. Han följde med lös till stan som en hund och när vi gick in o handlade stog han utanför affären o väntade på oss. Nu har jag inte varit i Stockholm sen vi åkte till Bromma flygplats för att flyga till skåneland men det var inte så mycket att se då. Annars var det ca 10 år sedan om man inte räknar med flyget. Vill så klart tillbaka o se hur det ser ut där nu, mamma o jag ska försöka komma iväg dit någon dag.


Jag är för tidigt född. Kan ni fatta det? Föddes 13 december men skulle komma 20 december, ser ni vilken tur jag hade där? Jag tycker det är drygt över att fylla 13 december, men fatta 20 december, usch å fy, tycker synd om de som fyller så nära julafton. 


Där fick ni reda lite allt möjligt om mig, så nu kanske ni känner mig lite bättre trots allt. 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards