cupperponie

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Dagen drar mot sitt slut

Av Cupper Ponie - 30 oktober 2014 19:02

Go kväll alla! Haft en bra dag? Det har jag iallafall! Tömkörde Apasche på plöjda åkern en stund vilket gick toppen bra och sedan travade vi en runda ute på vägen. Gud vad han gnäggade men såg ändå väldigt nöjd ut. Min mamma ringde mig när jag var ute med Apasche så jag stannade och svarade. Det första mamma fick höra i luren va ett regält gnägg från en viss herr Apasche. Ska låta Apasche få jobba ut helt i morgon. Svettet ska rinna och han ska bli trött, för det älskar han. 


Durasell red jag idag igen. Hade massa reflexer på både mig och honom. Samt fick han ha lite olika färger, rosa o gul, han såg riktigt rolig ut haha. Red inte ända bort till kyrkan då det var sååå kallt och jag har inte skaffat vantar o ridjacka än, har bara en tjock fleece jacka o en stallväst ovanpå. Skrittade iallafall en bit på asfalten, gick hur bra som helst. Dock ogillar jag de flesta bilförarna där då istället för att sakta ner gasar de förbi oss. Blir skitsur över sådant, usch! Ponnysarna må va trafiksäkra men de kan fortfarande hitta på saker, ibland vill de inte gå in mot kanten, ibland kan de börja busa till lite osv osv. Bara för att hästen är trafiksäker kan det fortfarande hända saker. Hur som helst, när vi kom in på grusväg igen travade vi en stund, lite tempoväxlingar på rakt spår. Gick hur bra som helst. Skrittade sedan en liten bit och sedan travade vi igen. Skrittade sedan av när vi hade närmat hagen. 


Nu lyssnar jag på musik och bloggar, myskläder på och nyduschad. Ska berätta mina planer för morgondagen med hästarna men det kommer i ett annat inlägg. Är fortfarande inte säker på vad Durasell ska få göra i morgon men det kommer jag nog på sen. Ha en bra torsdagkväll alla!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards