cupperponie

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Dagens planer

Av Cupper Ponie - 31 oktober 2014 08:01

Om en liten stund ska jag börja fixa mig för en löprunda. Tänkte cykla iväg till skogen o springa där då senast jag sprang började jag känna i knäna att det är dags att springa på skogsväg. Tänkte springa 2 eller 3 varv på lilla varvet. Tar inte så värst mycket nu när min mens är här. Men i helgen kanske jag tar ett varv på stora varvet men det beror på hur mycket av min mens är kvar. 


Om några timmar åker jag till stallet. Mamma slutar tidigare på fredagar så hon är hemma runt halv 1 och direkt när hon har kommit hem rullar vi iväg till stallet. Eftersom att jag inte kom iväg förns senare än tänkt igår hann jag inte mocka så det får bli nu idag istället. Apasche ska tömköras bort till kyrkan och sedan fortsätta en bit, han får skrittas fram på asfaltsvägen och sedan när vi har kommit fram till kyrkan blir det trav resten av vägen. Tror han kommer gilla detta då det blir svettigt för oss båda. Men han älskar att få jobba sig trött, säg mig en häst som inte gillar att jobba. Durasell ska tömköras till kyrkan han me. Men inte lika långt som Apasche. Nära ett ställe där en kompis bor finns det en stor gräsmatta som bara står där så där tänkte jag galoppera med honom lite osv. Så skritta igång han en bit på grusvägen och sedan trava på asfalten och sedan galoppera på gräset, låter bra. Men är inte helt säker på om jag ska ta bilvägen eller skogsvägen, vi får helt enkelt se. 


Efter stallet händer typ ingenting, bara fredagsmys med mig själv kan man väll säga. Om jag kan se rätt så är det sol ute, den börjar komma fram iallafall så det blir skönt med sol ännu igen. I morgon ska det troligen regna så man får njuta så länge solen är framme! 


Nu blir det dags att komma upp ur sängen och fixa sig för en löprunda!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards