cupperponie

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Hästarna 31 oktober

Av Cupper Ponie - 31 oktober 2014 19:11

Apasche först ut. Tog på all hans tömkörnings utrustning och började skritta iväg mot kyrkan. Pigg som bara den, trippade ibland på tårna. Framme vid kyrkan började vi trava lite smått, travade en bit och sedan saktade av till skritt. Gjorde lite övergångar från skritt till trav o trav till skritt. Gick ganska bra trots han gärna ville fortsätta trava iväg. När jag stannade o skulle fixa en sak blev jag stämplad men äsch, va inte så farligt. Träffade en jägare ute med sin hund också, vovv sa den hunden ett antal gånger. Skippade grusvägen och fortsatte på asfaltsvägen. Utforskade ett nytt ställe också. Träffade måånga hästar, från liten shettis till en stor tinker. Kan väll säga att Apasche gnäggade som bara den. Till slut kunde han inte gnägga längre, gud som han försökte gnägga men det gick bara inte haha, så snuttig. Skrittade nästan hela vägen hemåt just för att vi båda var trötta. Han svettades, alltså var jag nöjd. 


Durasell fick vila idag. Var inte riktigt tänkt att han skulle vila men jag var skit trött och han hade sprungit runt som en galning när vi var borta så han var också väldigt trött. Så man kan säga att han fick jobba på egen hand medans jag o Apasche var borta.


Båda ponnysarna var trötta när de var på plats i hagen. Apasche gäspade konstant. Båda rullade några gånger och var nöjda! Gav de lite godis, fredags godis ;) Apasche fick slickgodis innan jag tog ut han i hagen och Durasell fick några knapriga bitar godis. Båda verkade nöjda efter dagen och jag var själv nöjd.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards