cupperponie

Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

Löprunda och tömkörning check

Av Cupper Ponie - 27 juni 2015 13:06

Precis kommit hem efter några timmar i stallet. Blev en löprunda och tömkörning för ponnysarna. Började med löprundan. Tog en väg som tar ca 1 h att tömköra i trav. Gick superbra. I ca 3 minuter började vi med pw som uppvärmning, sedan började vi springa. Apasche frustade och tyckte det vara skitkul. Durasell sprang gärna lite framför, så seg tyckte han jag var. I slutet fick Apasche för sig att dra lite väl långt fram och Durasell ville nästan hoppa upp i famnen på mig. Vet inte alls vad som hände där men vi stannade en snabbis, fick ordning på dom ganska så snabbt, sen sprang vi på. Detta tog ca 45 minuter, inte helt exakt men strax under 45 minuter. Så bra gick det allstå. Och om vi inte räknar med att vi fick stanna en snabbis sprang vi hela vägen. Så himla nöjd. Hästarna hade också skitkul. 


Apasche fick tömköras direkt efter. Tog ca 1 timme, travade nästan hela vägen. Träffade på massa nyfikna kossor också. Älskar kossor, de har verkligen sin charm. Apasche var väldigt mycket på tårna, pigg och glad. Tror han saknar att få tömköras, var nu ett tag sedan trots allt. Gjorde lite slalom på vägarna också för att se att han hängde med. Och det gjorde han, men han tyckte att jag var lite seg bara. Durasell tömkördes i hagen. Gjorde mycket svängar i skritt och trav lite över allt. Han var inte riktigt med i början men sen så, han hängde med hur lätt som helst. Ökade ibland på långsidorna, han verkligen flög iväg. Kunde även stanna honom direkt trots han ökade en del i traven. Gick hur bra som helst. Han var verkligen med i matchen. Svettig men nöjd var han efteråt.


Medans jag väntade på att morsan skulle komma o hämta mig satt jag i hagen med två nyfikna ponnysar. Jag käkade vindruvor, hallon och drack vatten medans ponnysarna käkade gräs. Mys. Nu ska jag dra ännu en gång till. Men denna gång ska jag träna mage i ca 40 minuter. Om jag hinner drar jag även till badhuset efteråt och simmar en stund. Men det är inte helt säkert. Vi hörs!

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards