cupperponie

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

Onsdag

Av Cupper Ponie - 14 oktober 2015 08:12

Sovmorgon för min del. Sov rätt länge idag för att vara mig, troligen var jag riktigt trött helt enkelt. Men det behövdes väll. Idag väntas skola till 15.45, sen vidare till stallet. Hann endast tömköra Duracell igår då han krånglade en del. Så idag är Apasche prio 1. Istället för longering får Apasche tömköras. Duracell rider jag efteråt om tiden finns. Får hoppas på att Apasche sköter sig helt enkelt. Träning sen ikväll. 


Har kikat lite på gymkort samt mejlat gymmet. Fick snabbt svar. Så efter årsskiftet kan jag börja på gymmet då det är 16 årsgräns- inge undantag. Men jag var välkommen att få börja där samma år som jag fyller 16. Kanon. På andra gym brukar det oftast vara efter man har fyllt 16. Så länge får jag fortsätta träna hemma. Blir nog bra då jag inte är så mycket för att gå ut på kvällarna när det är mörkt. Efter årskiftet går vi ju åt ljusare tider. 


Om två veckor är det maskeradhoppning på ridskolan. Tänkte först fota men eftersom att det är i ridhus blir det bara kassa bilder. Istället så ska jag vara med hade jag tänkt. Inte helt säker än men det är tänkt så. Vet vilken häst jag vill ha, hoppas jag får ha henne bara. Då hon är prickig så ska jag nog vara pippi långstrump. Måste jag ta en annan häst så blir det nog en svart häst så ska jag nog klä ut mig lite mer otäckt. Ska prata med min ridlärare på måndag så får vi se. 


Har fullt upp med plugg här hemma också. Försöker bli klar med min uppsatts vilket typ går riktigt segt. I morgon blir det kort skoldag för mig så jag ska hinna fixa en del plugg. Tänkte endast vara i skola på förmiddagen för att jag vägrar vara med på idrotten. Så länge jag går i en klass där killarna tror allt är en hockeymatch tänker jag inte vara med i någon lagsport med blandade gruppen. Det funkar inte helt enkelt. 


Nu ska jag fixa lite annat innan skolan. Vi hörs!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards