cupperponie

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

Apasche slutar aldrig förvåna mig

Av Cupper Ponie - 14 oktober 2015 21:07

Wow säger jag bara. Vilka grymma hästar jag har. Apasche tömkördes i hagen. Mycket skritt och trav. Provade att lägga dit lite galopp också. I hans lätta varv var det inga problem men i det svåra varvet var det, ja, svårare. Fick oftast fel galopp men tre gånger fick jag rätt galopp. Hur grym är han inte. Kanske låter lite men det är väldigt stort för oss då han knappt kunde galoppera i höger varv. Lät han iallafall rulla på när det var rätt galopp och när jag kände mig nöjd stannade jag honom och gav han massor med beröm. Sista fattningen var det endast en fel fattning innan. Bästa ponny. Jag var så himla glad efter det där passet. Joggade och skrittade av honom på grusvägarna som gick kanon.


När jag skulle hämta Duracell så sprang han iväg istället. Gud vad jag garvade. Han verkligen trava med höga benlyft och huvudet mot himlen. Tror han hade väldigt kul helt enkelt. Han blev riden på grusvägarna. Mycket trav var tanken. Men när vi hade kommit tillbaka till stallet hade benreflexerna ramlat av. Så vi gasade iväg i galopp, hade inte tid att ta det lugnt då farsan var påväg för att hämta mig. Men vi gasade på och Duracell hade inga problem att galoppera så länge. Till slut hittade vi dom iallafall. Även en moppe blev vi jagade av, hade jag hört moppen hade jag självklart stannat men den kom ju helt från ingenstanns så vi fortsatte galoppera. Duracell blev lite rädd dock men lugnade sig fort. Hann tur nog skritta av honom innan farsan hade kommit. 


Är iallafall så himla nöjd över hästarna även fast allt inte riktigt blev som tänkt med Duracell. Blir nog promenad i morgon för hans del om han behöver det. Men nu ska jag sova. Veckan börjar dra sig mot sitt slut så energi måste finnas kvar för att orka med de två sista dagarna innan helg. Vi hörs!

 

Bjuder på denna charmiga bild

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 14:15


Nu släpper jag bomben. För ett bra tag sedan började jag fixa med en liten hemlig grej. Och den grejen är en ny blogg. Jag kände för att fortsätta att skriva ner mina tankar och vardag men inte här. Nu kan ni istället läsa om mig och mitt liv på nouw...

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 13:59

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3982655804

Av Cupper Ponie - 18 november 2015 08:19

          För några veckor sedan fick jag äran att fota min kompis lilla vovve. Hur söt liksom? Det var inte lätt att få han koncentrerad på kamerna men det gick. Vi testade lite alla möjliga platser. Först och främst natur. Men även lite mind...

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 20:04

   

Av Cupper Ponie - 17 november 2015 19:39


Rösta gärna på kryddan HÄR Skulle vara super snällt om ni gjorde det :)   ...

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards