cupperponie

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Cupper Ponie - 2 mars 2015 15:28

Innan lovet lämnade jag in en uppsatts om franska revolutionen. En av frågorna jag skulle svara lät ungefär såhär: Vad tycker du var det viktigaste under franska revolutionen? Vad är mitt svar tro? Jo att jag skiter fullständigt i detta. Detta är så ointressant, lika ointressant som att veta varför ett lingon är rött. Idag kollade jag betyg och respons på uppsattsen. F i betyg, inget förvånande då jag knappt la någon energi på skiten. När jag läste responsen blev jag fan jävligt förbannad. Jag fick tycka som jag ville men jag får inget betyg om jag inte svarar på frågan korrekt. Men nu svarade faktist jag på frågan korrekt. Han frågade vad jag tyckte var viktigaste och jag svarade inte ett skit. Så jag ska få F i betyg för att jag har en egen åsikt? Amen hallå?! Vad är det för fel? Sen att min uppsatts blev förändrad var ju inte heller bättre men det hör inte hit. Nae, nu jävlar. I morgon har jag So och då ska jag fane mig skälla ut läraren. 

Är detta verkligen rätt? Ska man inte få ha en egen åsikt?

 

Hoppas ni förstår vad jag menar. Var tvungen att skriva av mig lite iallafall. 

Många, speciellt lärare, säger att jag är ganska kritisk. Och det står jag för, jag står för det jag tycker och ingen kan ta det ifrån mig.   

 

Har tyvärr ingen passande bild till inlägget, ber om ursäkt för det

Av Cupper Ponie - 2 mars 2015 07:12

Måndag igen och skolan börjar. Gud vad härligt.. Om 5 veckor är det påsklov så jag överlever nog några veckor till. Inte dag tänkte jag också vara lite färgglad bara för att alla blir så retade då. Orangea tights. Tycker färger är skitkul som nog många redan märkt. Tror denna dag kommer vara ganska lugn. På svenskan ska vi se på film, biologin går vi nog igenom till provet och matten ska vi nog bara gå igenom. Om vi kommer ha prov redan idag blir jag ledsen. Får cykla till skolan med en lerig cykel också. Nästan topp till tå. Skulle ha tvättat den igår men vädret sket sig. Behöver också pumpa däcket men pumpen är inte hemma. Kan livet bli bättre? Har kanske pyspunka på cykeln också så om den knappt har nå luft iframdäcket måste jag gå till skolan, suck. Får gå ut och kolla däcket om en liten stund.


Efter skolan är det då ridskolan. Tror det räcker med ridning idag som träningen men jag kanske lägger in något träningspass så fort jag har kommit hem. Planerar lite på vad hästarna så få göra i morgon. Slutar ju så sent på tisdagar så troligen får jag vara ute mest i mörkret. Tror det blir tömkörning för Apasche så får Durasell följa med lös. Inte helt säker. Annars får nog Durasell longeras. Funderar på att använda inspänning på honom så han använder ryggen mer samt kommer rätt med huvudet. Han tittar gärna mot vänster i högervarven. 


Solen är på väg fram, hoppas den håller hela dagen. Nu ska jag fixa det sista till skolan!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards