cupperponie

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Cupper Ponie - 10 mars 2015 13:32

   

Kommer ni ihåg när jag klickade dessa bilder? Ser ni hur snygg Apasche är eller? Fy vad snygg han kommer vara i sommar när vinterpälsen försvinner. Hoppas på att få nå nya liknande bilder då också så man kan få lite jämförelse. Synd jag jag inte hade mitt nya objektiv när bilderna klickades, hade blivit så bättre bilder då. Apasche är väldigt duktig på att kröka på nacken när han springer runt i hagen så nya liknande bilder borde komma i framtiden.


Durasell är dock inte lika snygg på det sättet som Apasche är. Durasell är så klart snygg på sitt sett. Längtar tills hans vinterpäls också försvinner för då får man äntligen se hans snygga muskler. Man kan känna lite muskler innanför pälsen så det kommer bli sjukt spännande att se resultatet efter hårdträning hela höst och vintern. Att få ett kvitto för allt slit man har gjort är ju så underbart.

     

Av Cupper Ponie - 10 mars 2015 11:36

Stannde hemma idag igen för att plugga. Kommer nog stanna hemma hela veckan just för att plugga. I skolan är ju meningen att jag ska plugga medans resten av klassen är på prao, så då kan jag vara hemma. Frihets uppsattsen ska jag fortsätta skriva på och en svenska novell ska skrivas. Novellen skulle ha skickats in för någon vecka sedan men jag kommer inte på något. En roman, jag läser inte romaner så jag kan ju ingenting. 


Hade tänkt att ta en promenad men det blåser verkligen storm ute. Nästan läskigt att höra massa konstiga ljud som vinden skapar. Tidigare idag fick armarna jobba ett tag iallafall. Men en promenad hade inte varit fel för då hade ideer skapats i mitt huvud till novellen. Detta går verkligen åt skogen. Enligt mina lärare är jag sjukt duktig på att skriva men jag har svårt att komma igång. Jag behöver någon som bestämmer om vad jag ska skriva om. Men denna gång kan inte min lärare bestämma då vi har en text att gå efter. 


Åker till stallet sen när mamma kommer hem hade jag tänkt. Men det är svårt att veta om det verkligen går i denna storm. Hoppas den kan lugna ner sig. Inte för att hästarna bryr sig så mycket om vinden men jag vill inte flyga iväg, samt så är hästarna helst inne i ligghallen när det blåser. Det har blåst storm i flera dagar men den denna gång var det verkligen hemskt.


Nej, nu ska jag fortsätta plugga innan jag fixar mat. Hoppas på att komma på ideer till novellen innan jag får psykbryt.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards