cupperponie

Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Cupper Ponie - 23 mars 2015 07:30

Måndag: Skola till 15.00 Åker till ridskolan halv 5 och rider ett dressyrpass. 

Tisdag: Skola till 16:00. Om vädret tillåter åker jag till ponnysarna. Tömkör båda och ev tricktränar i slutet med Durasell. Åker sedan hem och tränar armar, axlar, ja övre partiet om man säger så.

Onsdag: Skola till 16:00. Tömkör Apasche en lång runda och om jag hinner longerar jag Durasell, ev rider. Avslutar sedan med att träna ben och rumpa samt skriver på min uppsatts.

Torsdag: Skola till 15:00. Longerar Apasche, ev över litet hinder om det inte är för lerigt i hagen. Durasell tömkörs på mycket volter. Hemma tränar jag sedan magen. Fortsätter skriva på min uppsatts.

 

Fredag: Skola tills 14:40. En tömkörningstur i skogen med Apasche eller så tränar vi på galoppen på grusvägarna. Durasell tömkörs på åkern. Ev avslutar med att hoppa lite diken. Hemma blir det att träna armar och ben+ rumpa. Lämnar in min upsatts.

Lördag: Tar ev sovmorgon. Om vädret tillåter tar jag en löprunda med Durasell. Ska försöka hitta på någon bra runda först bara. Annars tömkörs Durasell in mot kyrkan och Apasche får antingen ta en promenad eller busa lite på åkern. Runt kvällen blir yoga. 

Söndag: Ifall vädret inte tillät mig och Durasell att ta en löprunda på lördagen ska vi försöka ta det på söndagen. Annars en lång tömkörningsrunda med båda ponnysar. Ev tömkörs Apasche så får Durasell hänga med bredvid. Hemma blir det sedan att träna igenom hela kroppen. Cardio. 

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards