cupperponie

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Cupper Ponie - 12 mars 2015 18:37

Både jag och hästarna fick jobba som bara den idag. Tömkörde en ponny i taget mot skogen på andra sidan vägen. Där finns ju en lång uppförsbacke så man kommer in i skogen. Skrittade dit och travade några gånger upp. Vet inte om det var jag eller hästarna var närmast döden haha. Vi fick allt kämpa upp, det var verkligen inte lätt. Tog sedan grusvägen hem och galopperade lite. Apasche tränade jag på galoppfattningen. Gick väldigt bra, dock måste han fortfarande jagas lite för att komma fram i galopp, men vi kämpar på! Durasell tog jag bara en galopp. Måste jobba med hans galoppfattning också men det kommer så småning om. Fick även till en bra ställning på Durasell. Han blev mjuk i höger bog vilket är super bra! Kunde travade mjukt i en sväng, ställd mot höger, utan att han ramlade in mot kanten. 


Avslutade sedan med kvalitets tid i hagen. Gosade och pussade. Apasche älskar verkligen att pussas. Så fort han får chansen slickar han en i ansiktet haha. Gulle putte.

       

Av Cupper Ponie - 12 mars 2015 07:47

God morgon på er! Helgen börjar närma sig, dock är jag ju ledig så brådis till helgen har jag inte ;) Har en jävla träningsverk i rumpa och ben från gårdagens träningspass. Så idag blir det lugnare pass, tänkte köra på ett yoga-pass under dagen. Om en stund ska jag ta en dusch och efter det förbereda mig för en promenad till banken. Ska kolla hur mycket jag har på kontot, kanske kommer hem med nå choklad eller naturgodis, det får vi se. Sen väntas yoga innan jag åker till stallet. Beroende på vinden så tar jag kanske cykeln, annars får jag vänta tills mamma kommer hem. Plugga ska jag också göra. Svenskan har jag gett upp med men So:n håller jag på med. 


På onsdag har jag utvecklingsamtal. Kan säga så här, jag har gett upp det mesta i skolan. Lärarna är antingen på möten, sjuka eller har sjuka barn, man får inte den hjälpen man behöver. Och vi lär oss bara onödigt skit som ingen kommer ihåg. Jag ger verkligen upp, min mamma förstår mig också, hon är skitförbannad på skolan och mina lärare. Byter gärna skola om jag ska vara ärlig. Det kanske skulle kunna hjälpa lite så man åt minstånde har lärare på plats. Lärare, väx upp.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards