cupperponie

Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Cupper Ponie - 18 mars 2015 19:55

Började med lång skoldag. Har haft super kul med mina grymma kompisar som vanligt. Cyklade hem vid 4 då jag slutade strax innan. Hann mest bara landa en stund innan det var dags att åka iväg till skolan igen. Utvecklingsamtal blev det dags för. Den senaste tiden har jag inte varit minsta lilla peppad i skolan. Efter hårt jobb har verkligen mitt intresse gått mot botten. Men efter samtal med min lärare och fått lite hjälp på traven om hur jag ska gå till väga känner jag mig peppad igen. Jag och mamma åkte sedan till Netto för att köpa naturgodis. Direkt hem efter det. Fixade klart en svenskauppgift direkt. Påbörjade på en svenskauppgift som ska in på fredag men datorn började böka så jag vart tvungen att starta om den, och då försvann texten. Ska ta med papper i morgon där det står vad som ska vara med i uppgiften så fixar jag klart allt i morgon. Blir att ge gärnet innan påsklovet nu, har bl.a två möten som jag ska gå på så fort som möjligt också.


Körde sedan ett magpass, känns fortfarande i magen efteråt. Käkade lite kiwi och päron, o nu sitter jag här och bloggar. Kanske inte låter så himla mycket som har gjorts i dag men tro mig, det har varit stressigt. 


I morgon efter skolan åker jag till stallet. Är borta några timmar och efter det drar jag till farsan för att fika. Då både farsan och hans sambos äldsta son fyller så ska jag vara med och fira i morgon. Blir bl.a tårta. Kommer ta det lite lugnt med det bara. Någon enstaka bit så jag inte äter allt för mycket onyttigt. På lördag fyller mamma och då ska hon göra en tårta. En sockerfri och laktosfri tårta. Blir perfekt. Ska försöka uppdatera så mycket som möjligt men det är inte så lätt när det är stressigt.

 

Av Cupper Ponie - 18 mars 2015 11:30

           

Allt från en otålig Apasche till två sura ponnysar! Som ni kan se så ville Apasche dra iväg, troligen fanns det mer mat på ett annat ställe. Så där försökte jag få stop på honom vilket inte var det lättaste. Ponnysarna var ju inte ett dugg intresserade av att se glada ut framför kameran. Durasell kan se glad ut men inte denna gång, Apasche kan det ta en evighets tills man får en glad ponny. Men detta kanske är våran verklighet? Två sura tjocka ponnysar som försöker göra allt för att bli av med mig. Vem vet vad de tänker innanför deras pannben?

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards