cupperponie

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Cupper Ponie - 16 mars 2015 20:10

Idag var det dressyr. Vi bytte hästar denna gång och jag fick ridskolans gotlandsruss, Susi. Eftersom att vi var så få i gruppen idag fick vi rida lite hur vi själva ville. Var tvungen att känna lite på henne innan jag visste va vi behövde jobba med. Beslutade sedan med att få henne med loss i bogarna. Bakdelen ville inte riktigt hänga med i svängarna bl.a Så efter ha uppvärmt henne, mycket tempoväxlingar och volter, jobbade vi en del i traven. Gick in på mycket volter då och då i olika storlekar. Det gick helt okej. Körde sedan igenom i galoppen. Få en lugn galopp och få henne ''rund'' i svängarna jobbade vi på. Fick lite mer koll på mina händer och skänklar. Kan hända ibland att min ena hand lyfter sig lite granna samt att mina skänklar kan komma för långt fram. Men denna gång gick det toppen. När det gick som allra bäst i galoppen saktade jag av och skrittade henne en stund så hon fick pusta. Travade sedan en stund i slutet. Då blev det mycket jobb på volt för att få med hela kroppen i svängarna. Fick till slut äntligen till det. Avslutade då med lite galopp för att se om det även höll där, och det gjorde det. Travade sedan av med halvlånga tyglar så hon fick sträcka på halsen. Skrittade sedan av. 


Min ridlärare tyckte att det gick super, och det tycker jag också. Har fortfarande lite grejer jag måste träna på men det blir bättre och bättre. 

Har tyvärr ingen bild på Susi och på ridskolans hemsida finns det ingen bra bild! Istället får ni nöja er med denna bild. 

    

Av Cupper Ponie - 16 mars 2015 07:08

Denna kväll var väldigt intressant ska ni veta. Först bli väckt av viktiga fb medelanden och sedan bli väckt mitt i natten av katt och hamster. Är trött, ja, men jag får väll överleva så länge. Tror skoldagen också blir lite spännande men det får vi se. Ska snart fixa lite grejs innan skolan, men så klart passar jag på att blogga först ;) Slutar vid 3 om jag inte lyckas komma ifrån skiten tidigare. När jag har kommit hem ska jag träna en stund innan ridskolan. Ska även hinna till djuraffären så hamstern kan få nytt spån, kanske hittar någon leksak hon kan hålla på med på nätterna också. Dressyr står på schemat och en ny häst, ska bli spännande och se vem det blir. Vem det än blir hoppas jag på att det går bra. 


Avslutar sedan dagen med att blogga och ta en varm dusch, det kommer behövas. Nu taggar vi en ny vecka!  Dåså, nu börjar helvetet igen. Btw så har jag utvecklingsamtal på onsdag så bloggen kommer kanske vara lite nere då. Har liksom gett upp allting som har med skola och göra så min mentor är lite orolig över mig. Bör nog vara lite mer orolig över hur hon blev lärare, så sällan hon är i skolan undrar jag.

Ha en bra måndag!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards