cupperponie

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Cupper Ponie - 27 mars 2015 19:32

Tog en tur med Durasell mot en grusväg jag inte har gått på sen höstas. Pgr av att man inte kunde hitta vägen när all snö fanns där har man inte kunnat gå där. Kom iväg dit idag iallafall. Skrittade en stund iväg dit och travade hela den grusvägen, fram och tillbaka. Jobbade mycket med ställningen och hans högerbog har verkligen börjat lossa nu. Han går i rakare ställning och har lättare att ställas åt höger. Super skönt! Nu måste han dock börja med att kunna gå rakt, han går gärna kringelkroksvägar. Men det är bl.a balans det handlar om. På vägen tillbaka jobbade vi mycket med övergångar. Från trav till skritt, skritt till trav. Ja ni fattar. Bra träning så han lyssnar på min röst. När vi nästan kunde se hagen fick han gå på långa tömmar i skritt. Lite svettig blev han allt. Eftersom att det blir löprunda med honom i morgon vill jag inte köra allt för hårt. Han ska ju ha energi till morgondagen också. Apasche travade jag lite på stubbåkern. Dock var det så lerigt och blött där så vi gick snabbt där ifrån. Travade istället på bilvägen och sedan skrittade en stund på plöjda åkrarna så fick han jobba lite så också. 


Avslutade sedan med trickträning och mys i ligghallen. Durasell blev dock avis på Apasche när jag höll på med honom. Så vet ni vad Durasell gjorde? Jo han stegrade mot mig. Dock kunde man se att det inte var på ett ont sett utan det vara bara så att han visade hur avis han var. Dom är duktiga på att bli avis på varandra, så ingen nyhet direkt. Lite bilder från fredagsmyset, ledsen för dålig kvalité.

 

Av Cupper Ponie - 27 mars 2015 10:03

Fredag igen då, veckan har gått fort tycker jag. Stannade hemma idag igen just för att jag knappt orkade gå upp ur sängen. Min kropp är nästan helt låst. Istället sov jag någon timma extra. Kryddan låg under täcket vid mina fötter och sov så lite sällskap fick man allt. Ska fortsätta skriva på min frihetsuppsatts under dagen också men jag har noll fantasi just nu, är för trött om man säger så. Har hela helgen på mig iallfall. I morgon ska jag ta en löprunda med Durasell och när man tar en löprunda brukar man rensa mycket tankar osv så jag kansker får lite idéer. Tänkte ändra träningschemat lite. Så istället för att köra armar, ben och rumpa blir det yoga. Skippar istället yogan i morgon. Tycker det blir bra. 


Ska kolla efter nå gott i köket som kan bli min lunch. Är verkligen super hungrig. Blir så fort hungrig hur mycket jag än äter. Vet inte om det ska vara bra eller dåligt. När mamma har kommit hem åker jag till stallet. Tömkörning står på schemat. Det är nog för blött för att vara i skogen tyvärr så de får jobba på grusvägarna. 


I morgon ska det vara sol och värme så då blir det perfekt med en löprunda med Durasell. Kanske tar en med Apasche också. Får bara inte glömma att ta med mig vattenflaskan bara, för det gjorde jag sist. Kameran ska också med då en ny video ska upp på youtube. Har två stycken som ska fixas under helgen. Spännande va?

Dags att fixa lunch, vi hörs sen!

 

bild från igår, Apasche tog bruken (eller vad man nu kallar den för) och slängde iväg den..

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards