cupperponie

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Cupper Ponie - 31 mars 2015 19:25

Vädret ändrades totalt under morgonen så solen försvann och grå himmel kom fram. Blev riktigt besviken ska ni veta. Mamma var snäll att köra mig till stallet när hon slutade iallafall. Men så klart kom solen fram ganska så snabbt efter. Bra där. Kom iallafall till stallet. Tog en promenad med Apasche på en ny väg han aldrig har gått på. Samma väg som man tar för att komma dit. Gick vi över en bro med bilar framför, bakom och under. Nå reaktion på ponnyn? Knappast! Han såg bara nöjd ut. Efter bron när vi började komma mot ställen där hus är vid sidan om vägen låg det massor med glas vid kanterna. Fick gå rätt långt ut på vägen för att inte trampa på det. Apasche hade kul iallafall trots det mest bara var skritt hela vägen. Kul att få komma ut på nya vägar!

 

Mot bron, btw så valde Apasche vilket fluff han skulle ha idag, det blev regnbågen :D

 

Ännu närmare bron & en dutti ponny som gick över bron helt utan problem trots massa bilar som åkte bredvid och under

 


I morgon ska det regna men om det håller upp under dagen cyklar jag dit och tar en cykeltur med ponnysarna. Apasche tänkte jag ta med in till Arboga, troligen Durasell också. Kommer vara alldelles slut i så fall. Och om ni undrar vad jag gjorde med Durasell idag longerades han i en vattenpöl så han fick träna lite på att gå i vatten, avslutade sedan med trickträning. 

Av Cupper Ponie - 31 mars 2015 12:30

★ Lossa Durasells högerbog Check! Vissa dagar har det varit toppen och ibland mindre toppen. Men jag kan helt klart checka detta mål. Ska fortsätta jobba på det men vi har kommit en bra bit på vägen. Ibland är han rakställd utan problem och till och med högerställd utan problem. Vissa dagar när han vägrar lyssna på mig så han går mot vänster brukar jag sätta lite inspänning på så han går rakare. Ska fortsätta med detta så han inte tappar allt. 


★ Apasche ska kunna stå vid grinden Check! Han har verkligen varit superduktig. Ibland har han till och med kunnat stå framför grinden helt utan problem. Har alltid haft träns och longeringslina just för säkerhetens skull. Har provat ha han i vanlig grimma men då kan han verkligen dra iväg, han glömmer bort mig helt. Med longeringslinan kan han stå på långt håll när han känner sig osäker. Men det går verkligen toppen. Nu är det dock sjukt lerigt vid den grinden så han får gå igenom en annan tills det har torkat där. Hoppas han inte glömmer det vi har jobbat på bara.

 

Av Cupper Ponie - 31 mars 2015 07:50

God morgon! Vanligtvis hatar jag tisdagar men nu är det ju lov så då gör det inget ;) Ska strax sätta på träningskläderna och köra ett pass på någon timme. Sen bär det av till stallet. Tänkte cykla dit när det ändå är så fint väder. Inte helt säker på vad jag tänkte göra med hästarna men eftersom att de säkert är superpigga efter ha vilat i två dagar blir det nog en cykeltur. Funderar på att köra en del galopp idag och inte bara massa trav. Men vi får se sen. När jag har kommit hem ska bloggen uppdateras. Tänkte se till att jag har lite bilder från dagen (mobilbilder dock) så får ni lite uppdatering på så sett också. 


Efter stallet tar jag ev en promenad. Kanske till och med lite enkel träning inne igen. Beror på om jag är trött eller ej. Vill ju inte träna så mycket att min kropp tappar hoppet. Men det borde jag nog klara. På youtube ska jag även kolla på en del videos, behöver tips till nyttig mat man kan som lunch i skolan. Vill helt inte äta skolans mat då det antingen är äckligt eller så är det knappt nå bra mat. Bara gammal och uschig mat. Tänkte sen längre fram dela mina favoriter här på bloggen :D


Dags att sätta på träningskläderna, vi hörs sen!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards