cupperponie

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Cupper Ponie - 4 mars 2015 19:29

Hej på er! Avslutade skoldagen med ett matteprov. Geometri, och jag fattade 0. Svarade till och med på en av frågorna ''googla'' bara för att jag inte kunde något. Är duktig på att komma på dumma svar när jag inte kan frågan hehe. Tror jag svarade ett riktigt svar på 1 av 9 frågor kanske? Förstår ingenting med geometri och kommer aldrig göra det. Kom hem halv 4 iallafall istället för 4 :D Käkade lite snabbt och sedan bar det av till stallet. Solen har varit såå mysig hela dagen, varm och stark. Vårkänslor på hög nivå. Hästarnade hade så klart massa energi så det gasade runt i hagen. Kunde inget annat än att garva åt dom. Bara för att de är små måste de inte vara sega ;) Galoppörer på hög nivå skulle jag vilja säga. En kompis åkte förbi och såg när hästarna gasade runt. Hon skickade till mig på fb att de såg alldelles galna haha. Aldrig sett pigga shettis eller ;)? Efter 30-60 minuter lugnade de ner sig så fick jag äntligen tag på dom. Båda var supersvettiga och flåsade som tokar. Borstade bort all torkad lera i pälsen på dom och sedan satte på Apasche tömkörningsutrustningen. Skrittade och travade sedan iväg med Durasell lös bort mot en skog jag tänkte utforska. Wow vilken mysig skog ska ni veta. Ett rådjur sprang bara någon meter framför oss också. Hästarna hoppade verkligen till men de stog stilla med en hög blick. Hoppade själv till lite. Såg sedan av och till en vit rådjursrumpa springa i skogen. Gick inte hela vägen pgr av mörkret. Ville inte vara i skogen när det är mörkt hehe. Men jag hittade perfekta ställen att hoppa lite på vissa ställen. När jag har utforskat den tillräkligt kommer jag nog vara där väldigt ofta. 


Efter stallet åkte jag sedan och handlade med morsan. Passade på att köpa lite tacoships när vi ändå höll på. Resten av denna kväll spenderas i duschen. Hade tänkt att träna men kom hem så sent så det sket sig. Kör i morgon istället. Btw har jag förjävlig träningsverk i låren, inte kul att gå i trappor ska ni veta! 

 

Inte lätt att ta bra bilder på en övertaggad ponny

Av Cupper Ponie - 4 mars 2015 07:14

God morgon på er! har sovit sjukt bra inatt men fortfarande trött, denna vecka har redan tagit kol på mig. Men det är onsdag så halva veckan har gått whop whop. Idag har jag matteprov så jag slutar nog tidigare tack vare att matte är sista lektionen. Kommer nog vara klar ganska fort. Dock kommer jag nog kugga detta prov då jag suger på geometri. Får försöka så gått det går. På andra EPT passet ska jag plugga fysik och matte. Har både fysikprov och matte prov i morgon. Suck. Åker till stallet så fort jag har kommit hem. Längtar så mycket, trots det inte alls var länge sedan jag var hos ponnysarna. Men det ska bli skönt att komma från världen ett tag. Hoppas på bra väder, igår snöade det och sedan regnade, hoppas på sol idag. Träningen direkt efter stallet också. Har lite träningsverk i mina inre lår men det är bara bra, då vet jag att jag har gjort något bra. 


That's all, bloggar sen ikväll!

 

Hm.. kanske dags att fixa till en vårheader? Får klicka nya bilder i helgen eller så

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards