cupperponie

Alla inlägg under september 2014

Av Cupper Ponie - 13 september 2014 21:22

Jag & Jessika har väldigt dåliga idér på vad vi ska blogga om just nu, så ni får mer än gärna skriva lite tips. 


Och om det är någon som vet om vart de här hästarna finns osv kan ni väll skriva vart det finns bra platser att ta foton & filma på?

Eller bara komma på om vad vi kan filma om med hästarna så ni inte bara ser hagen och ibland lite trix.. 

Om ni kanske vill se när  vi tömkör, går nåntsans eller gör något roligt. 

Om vi kanske ska ha picnic och så kanske ni vill att vi ska filma då på vägen dit när vi är där och hem eller kanske något lite kort när bara jag och jessika gör något jävla fail grej eller drar nånstans..

We don´t know....

Eftersom nu har det typ bara vart massa filmer från hagen då vi inte hittar så jätte mycket platser att filma på.. 

Vi ska försöka filma varje gång vi är där iaf.. 


Imorgon Ska vi även dit då mitt ben har blivit bättre kan gå får ont lite ibland men det är för jag inte gått på ett tag nu och vi ska köra lite tömkörning och köra lite vagn i morgon så får vi även se om det blir lite filma där borta.

Jag ska även kanske efter vi vart där åka iväg till en hund som jag ska börja gå ut med för jag vill gå ut med hund och den här skulle vara ganska ung vilket jag tycker är ganska bra för mig för jag tycker det är ganska roligt att springa, leka, busa osv med hundarna.

Och de jag känner som har hund har typ för gamla hundar som inte orkar eller såna där lejonberger (stav?) Och såna där jätte stora hunder som de inte vågar släppa iväg mig med..

Sen finns det en chiwawa vet inte om den bor kvar men..

Vi frågade om vi fick gå ut med den jag & en kompis hon som har den bara "Nej, då kommer alla på gården vilja det".. Det tror jag inte faktiskt..

Det bor mest vuxna där..  Några ungdomar ganska många killar osv.. 

Vet inte riktigt hur hon tänkte men...


Jessika. Om ni undrar vad Jessika gör så är hon på kalas hos hennes kusiner som jag inte visste hon hade.. 

Och vet inte när hon kommer hem iaf.

Hon skriver säkert ikväll eller imorgon. Även om hon redan har skrivit idag men iaf..


Skriv gärna tips och nu ska jag fixa mig för kvällen då jag måste upp ganska tidigt för att kunna komma iväg vid halv 10. 


//Emma

 

Av Cupper Ponie - 13 september 2014 12:12

   

Vad ska man säga? Typ alla gör duckface nu för tiden, Apasch hänger med i trenden ;)

Av Cupper Ponie - 13 september 2014 10:11

 

Emma: När en ny började i min klass så skrev jag en välkomms lapp till henne. Det stog typ '' välkommen hit''.

 

Jessika: Hm..kommer inte riktigt på något men typ han som hade mitt skåp över mitt slog alltid skåpet i pannan på mig, dock inte med flit. Han fick typ panik varje gång, han typ sa alltid förlåt några 100ggr i panik. Haha, roligt roligt. Kommer annars inte på något från 6:an, hände inte så roliga saker då man knappt kände någon i sin nya klass. Nu när jag tänker efter lite vill jag bara glömma allt som hände i 6:an, allt va bara fel då. 


// Jessika & Emma

 


Av Cupper Ponie - 13 september 2014 07:16

..är inte riktigt min grej. Vaknade vid 7 helt automatiskt men frös utanför täcket så jag stannade kvar i sängen hehe. Ska snart äta frukost och fixa lite läxor nu här på morgonen, samt kolla kataloger efter nya kläder till hösten. Har lite smått ont i huvud och nacke men det skiter jag i just nu, måste få läxor klara, sen kan jag gnälla ;) Det enda som fattas denna helg är att det inte blir nå ponnysar..Fan, får snart sätta typ bubbelplast runt Emma, haha omg, kan få en syn i huvudet om hur hon skulle se ut då x'D 

Hur som helst så hoppas vi båda på att hon kan gå snart. 

 

Ska börja fixa frukost o plugga nu då vi hörs!
// Jessika

   

Av Cupper Ponie - 12 september 2014 15:22

Kom hem för kanske 15 min sedan men vafan. Nu ligger jag iallafall i min säng och tar det lugnt framför datorn. Kollar runt efter låtar som skulle passa bra till träningen, dock inte så lätt. Någon som har tips? Tipsa på, i will need it! Ska försöka ett kort träningspass idag om en stund, mage, ben o armar, samt lite rumpa då jag tänkte värma upp på gå-maskinen. Inget spring för mig idag då det är bra att variera, var nu ett tag sedan jag skippade att springa. Samt så har jag fortfarande så jävla ont i höften, kunde knappt gå i skolan, fattar inte att jag klarade av att vara med på idrotten dock.


Efter träningen så blir det plugg på hög nivå, glömde inte matteboken denna gång woop woop, guldstjärna till mig ;) Matte, so x2, svenska och så lades det på engelska som vi fick idag. En av so grejerna kommer gå snabbt att fixa då det redan är nedskrivet på papper, ska bara lägga in det på datorn, pappa hjälper mig med andra so grejen, engelskan, matten och svenskan hjälper mamma till med om det skulle behövas. Sen får vi väll se, sen ikväll blir det kanske nå fredagsgodis, hade passat bra efter min insatts idag ;) lättare sakt min insatts hela denna vecka

SÅJÄVLANÖJDJAGÄRSÅFUCKINGGLADLIVETÄRSÅHIMMLABRA! 

// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 12 september 2014 07:09

Då är det fredag nu då, sista dagen denna skolvecka. Slutar kl 3 men brukar bli tidigare eftersom att vi har hemkunskap, förra veckan slutade jag 20 min tidigare. När jag kommer hem blir det att ta en liten paus, sen kö ett träningspass, tror jag ska hitta på något här inne, lite magövningar osv. Sen efter det så blir det plugg. Ska göra svenska, matte(måste komma ihåg att ta med den hem idag..) och so. Har samt redovisning på engelska läxan idag, kommer inte gå så bra just för att orden vi har är helt wtf. Ingen av orden makes sence. Vanligtvis har jag hur lätt som helst med engelska men denna gång..vette fan. Det är iallafall näst sista lektionen så jag hinner väll kolla igenom innan. 


Ska kolla lite grejer på datorn och sen packa det sista för skolan! Ha en toppen fredag!
// Jessika

 

Av Cupper Ponie - 11 september 2014 19:34

Är otroligt nöjd över min instatts idag. Har hunnit med en del, skola och det jag mest är nöjd över, mitt pluggande. Har börjat på en uppsatts i so samt skrivit klart en gammal so uppsats, det tog ungefär 3-4 h, samt kollat igenom engelska läxan. Fy fan va nöjd jag är. Tyvärr hann jag inte träna idag men så blir det ibland. Ska istället kö 2 pass i morrn då vi har idrott i morgon, så tar ett pass på idrotten och en efter skolan. Sen i helgen får det bli hårdträning, räknar med träningsverk nästa vecka haha ;) Är annars otroligt nöjd över att jag har hittat mitt sätt att plugga, jag ska vara i mitt rum själv, musik på, penna och papper istället för dator och gärna nå bit choklad. Sen pang skriver jag så pennan glöder. Min pappa ska hjälpa mig med andra uppsattsen vi fick idag, han hjälper mig i morgon efter skolan då han är mer insatt i politik än vad jag är. Så ska han hjälpa mig hela helgen, och längre om det skulle behövas så klart ;)


Är annars taggad för fredag, speciellt tills morgondagens hemkunskap, även om vi kanske inte ska göra nå speciellt jag gillar så är det alltid kul med hemkunskap, perfekt slut på en fredag. Nästa vecka hoppas jag Emma har lärt sig att gå så vi kan dra till ponnysarna, annars får jag väll dra henne dit haha. På fredag nästa vecka är vi lediga från skolan så bäst för henne att hon är gå-bar då. 


Resten av denna dag ska tillbringas i sängen medans morsan är ute på promenad, sen när hon kommer hem ska vi gå igenom engelskan igen. Efter det blir det dejt med sängen resten av dagen, samt choklad och drick yoggi vid sidan, perfekt! Nu laddar jag inför sista skoldagen denna vecka! Ha en bra torsdag kväll alla!
// Jessika
 

Av Cupper Ponie - 11 september 2014 16:19

Nu har äntligen en ny yt video kommit! Välldigt kort då vi inte hade så mycket videor.. Men, vi ska börja filma lite varje gång vi är där nu så de blir längre. :)


https://www.youtube.com/watch?v=0ZNJy9FQ5lM&feature=youtu.be

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards