cupperponie

Alla inlägg under oktober 2014

Av Cupper Ponie - 15 oktober 2014 17:44

Halloj! Är hemma efter ha sålt massa kakor o bullar vid coop med några i klassen. Kan säga att det inte gick super bra. Fick det mesta sålt men vi ändrade till billigare priser i slutet för att få dra hem. Stog där och skakade, kan knappt kontrollera mina fingrar just nu. Nu är jag hemma iallafall och känner att ponnysarna får tyvärr vila idag. Det är såå kallt samt regnar då och då. Tar nya tag i morgon istället. Hinner inte vara i stallet superlänge i morgon heller då jag har utvecklingsamtal kl 19 och jag slutar 3. Blir helt enkelt att i morgon efter skolan åker jag till hästarna, Durasell får jobba en stund och sedan blir det en gos-timme efter. Kommer båda pluttarna gilla. 


Apropå utvecklingsamtal. Längtar faktist tills i morgon. Känner att jag har presterat så himmla bra i skolan så det kommer vara så mycket positivt av min mentor. 

 


Då jag ändå stannar hemma från stallet idag så ska jag försöka bolla fram lite inlägg!

 

Av Cupper Ponie - 15 oktober 2014 07:21

God morgon! Nu är det onsdag, härligt. Har lite mer chilllektioner idag samt längre raster. På matten, som är sista lektionen, ska vi fika. Till varje onsdag så ska någon i mattegruppen baka så ska vi fika. Våran lärare börjar denna vecka, hoppas det är nå gott ;) Direkt efter skolan blir det bakförsäljning vid coop. Men kul...blö, why? Hoppas på att det går så fort som möjligt iallafall.


Dagens planer är att ta en mysig promenad med båda ponnysarna och sedan bara mysa. Klia på favvis stället och helt enkelt bara visa hur mycket jag älskar dessa pluttar. Tror båda kommer uppskatta detta.


Efter stallet blir det plugg ofc. Får hoppas på att det inte fylls på någonting idag för jag har redan massa plugg, vill inte ha mer! Nej, nu måste jag skynda lite. Ha en bra onsdag alla!

 

Av Cupper Ponie - 14 oktober 2014 20:38

Ska vi se här, började med skolan som i vanlig ordning. Var helt okej på morgonen. Fick grym respons på min novell, nu är det bara betyget som jag väntar på :D På idrotten hade vi konditionsgrejsemojs och ja, lite allt möjligt. Gick hur bra som helst. Jobbade verkligen på och min lärare tycker jag va grym, superduktig helt enkelt! När vi avslutade men en lek på idrotten så hade mina kortbyxer åkt upp lite så man kunde se lite av mina trosor. En kille i min klass bah'' Jag kan se dina troser HAHA'' Jag bah '' Visst e dom fina :3'' Sen gick han..that feeling lol. De andra lektionerna gick helt okej. På engelskan skulle jag läsa upp något till läraren på engelska. Hon tycker jag är grym på engelska. Grymt utal samt verkligen läser oavbrutet, det liksom flyter på. Vi fick även sluta typ 20-15 min tidigare :3


Åkte till stallet ganska direkt efter skolan också. Tömkörde Durasell först på en av grusvägarna i skritt och trav. Han bråkade idag med. Testar mig fortfarande men han gav sig ganska snabbt. Fick han även skritta på en av fälten bredvid som blev plöjt i söndags. Fick han gå där en stund. Trött blev han redan då. Sedan in i hagen så jobbade vi med en bom. Skritt och trav över bommen från alla möjliga vägar. Han testade mig lite där med men gav upp väldigt snabbt. I slutet av passet gick det helt super bra. Sen fixade jag med astma grejen på båda ponnysarna. Durasell är super duktig och skulle nog kunna ta medicinen när som helst. Apasche däremot är fortfarande osäker på den men vi hoppas verkligen att han ger sig snart. 


Ringde sedan mamma så hon kunde hämta mig. Gick till ponnysarna en stund. De stog och smaskade på sitt hö i ligghallen. Gick iallafall in dit och gosade lite med dom. Jag vet en visst ställe de älskar att bli kliad så då passade jag på att klia dom där innan mamma kom. Deras snuttiga kamelnäsor kom fram :3 Apasche kliade sedan sin näsa mot min kind som typ ett tack över att jag kliade honom. Durasell hade huvudet mot min rygg och kliade med näsan på min rygg, så mysiga mina bebisar är. Va ju bara tvungen att gosa lite extra med dom idag, älskar de ju sååå mycket. 


Åkte sedan hem och pluggade samt bakade till kakförsäljningen i morgon. Skrev klart vårat hemprov som ska lämnas in nästa vecka tror jag och vi fick uppgiften i går haha. Har ju som sakt kakförsäljning i morgon. Vi ska sälja lite kakor osv vid Coop i morgon efter skolan då vi ska samla in pengar till klasskassan. Bakade chokladmuffins och jag suger på att baka med stress inom mig så det gick väll inte så himla bra... Hoppas de är goda iallafall.


Som ni kanske märkte så va bloggen ganska tom idag men som sakt, tiden finns inte alla dagar. 

Samt kanske ni såg i förra inlägget, min ena stortå är blå, lila, full av färger helt enkelt. Vet inte riktigt vad som hände men något hände iallafall när jag höll på med Durasell. Kan säga att det gör ont att gå!

 

Av Cupper Ponie - 14 oktober 2014 18:57

Av Cupper Ponie - 13 oktober 2014 19:52

Apasche blir det nog en promenix med och kanske lite trickträning, hade ju inte skadat. Har som sakt inte tänkt att han ska gå nå mer än promenader just nu pgr av hans astma. Vi ska även prova astmasaken igen på båda ponnysarna. Tyvärr springer Apasche gärna iväg när han blir missförstod eller rädd så det är inte så lätt att få den på honom tyvärr. Därför blir det att jobba på det, vi har denna vecka på oss. Om vi inte lyckas innan denna vecka är slut måste vi använda ett annat hjälpmedel som kommer göra annat värre istället. Använder man kortison på små ponnysar får de massa andra sjukdommar istället och det vill ingen av oss.

 

Durasell ska få tömköras i hagen om vädret tillåter. Ska lägga upp en bom också så ska han få jobba lite med den. Målet över morgondagen är att han ska gå klockrent. Mjukt och lugnt. Inga tester utan att han bara kör på. Och han ska inte gena ifrån bomen utan går över i både skritt och trav utan problem. Volter och ökningar ska också gå så bra som möjligt. Kanske låter lite krävande för en liten tjockis ponny men han kan, alla hästar kan, ovasett om de är runda om magen eller ej. Han har visat vad han kan för mig tidigare, nu ska vi få fram det igen!

 

Look at my happy face..

Av Cupper Ponie - 13 oktober 2014 19:30

Bloggen har fått vara stilla idag då jag helt enkelt inte har haft någon paus för att kunna sitta och blogga. Var ju hos tandläkaren idag direkt efter skolan och åkte till ridskolan direkt efter. Gick iallafall bra hos tandläkaren, ett hål men på en tand som är lös. Brukar få hål ibland på mina lösa tänder men det är för att jag är så försiktig. Samt många tänder som är pågång att komma fram. Har två lösa tänder och typ 4 st tänder som har börjat komma fram. Yey!


På ridskolan gick det också väldigt bra. Vi hade hoppning och wow vilken känsla jag fick idag. Otroligt nöjd över både mig och hästen, samt otroligt tacksam över vilken grym ridlärare jag har. Hoppas på att få ha samma häst ett tag till, han och jag har blivit ett grymt team! Kanske nästa tävlingskompis ;) 


Annat som har hänt idag då? Kommer få leva ett liv med läsglasögon om dagarna. Märkte idag att när jag läser i tex böcker får jag ont i ögonen- alltså får jag nu börja använda mina glasögon igen. Får så många blickar när jag har mina glasögon..Men jag känner mig bara typ så här '' 2 fab 4 u'' Nej men aa. 


I morgon är det ännu jobbigare i skolan. Tisdag, HATAR TISDAGAR. 8 lektioner, 5 minuter mellan varje samt 30 min lunch, någon som vill byta? Har även idrott i morgon så det blir ju att packa det nu ikväll. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag ju glömma det eller komma på det i sista sekund, typ när jag nästan har somnat. Har iallafall bett mamma påminna mig att jag måste packa idrottskläder meen hon är ju som jag- glömer bort det typ direkt. 


Ska försöka uppdatera lite mer i morgon, typ innan skolan och försöka hinna efter skolan innan jag åker till ponnysarna :)

 

Av Cupper Ponie - 13 oktober 2014 08:30

       

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards