cupperponie

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Cupper Ponie - 2 november 2014 13:59

Fick en regäl jävla smäll av Durasell när vi var ute och tömkörde. Han är ju en sådan häst som inte gillar massa krav, han gör det han vill, ingen ska säga åt honom vad han ska göra. Ställde ordentliga krav på honom och pang sparkade han till mig på mitt lår. Ni ska bara veta hur sur jag blev. En fet smäll fick han allt tillbaka. Håller man på med hästar och blir skadad, så länge inget är brutet ska man ge igen, börja böla kan man göra när man är liten bebis. Så på vägen hem fick han allt jobba. Lät han skritta i hans snabbaste tempo utan att han började trava och sedan fick han verkligen jobba i uppförsbackarna. När han fick komma ut i hagen igen fick han allt galoppera tills han inte kan gå längre typ. Det är helt enkelt hans straff. Många skulle kunna säga detta som djurplågeri, men då kan ju ni komma hit å tömköra åt mig och samtidigt vara så snäll som möjligt utan att hästen vinner över dig, deal? Kan säga att han orkade knappt galoppera men jag jagade på honom och till slut orkade han knappt röra på sig, så går det när man är jävligt dum. 


Är så trött på folk som säger att tex det jag nu gjorde är djurplågeri, ska vi byta plats för en dag eller?

Oftast människor som tycker ridsporten är lätt. HAHAHAHA kan inget annat än att garva åt er.

Har en kille i min klass som är sådan, nästa gång han håller på ska jag bjuda honom till stallet så får han tömköra åt mig så ska han få se hur ''lätt'' det är. Har ni aldrig hållt på med hästar och tycker det är lätt kan ni hålla käften och prova själv, ni vet inte vad ni pratar om.

 

Ser han ut som en liten gulle plutt som inte gör en fluga för nära? Tänk om!

Av Cupper Ponie - 2 november 2014 08:00

Trist som bara den, i morgon börjar skolan igen, kan vi inte ha höstlov längre än en vecka. Men eftersom att det är sista dagen så ska jag ta vara på tiden. Kanske blir den springrunda nu på morgonen eller så blir den senare, men tror nu på morgonen. Vid 10 tiden åker jag iväg till stallet. Tömkör Durasell, alla 3 gångarter. Tror det blir en lång runda idag för honom. Mot kyrkan och sedan in på grusväg och sedan tillbaka genom skogsvägen hade jag tänkt. Apasche ska jag också tömköra men tänkte göra det i hagen. Hade tänkt att han ska få hoppa lite, får vi se hur högt han klarar att hoppa ;) Innan jag åker hem ska de nog få springa av sig i hagen, de älskar att få springa innan och efter varje pass så det passar bra! Ska även mocka tänkte jag, samt så ska de så klart få sin medicin. 


Efter stallet ska min vinterjacka fixas, måste byta dragkedja. Samt så ska jag prova med ägg och olja in mah hår. Enligt min mamma så ger det mycket näring till håret, håret blir finare/glansigare och växer bättre. Och jag älskar mitt hår o vill ha längre än vad jag har så då är det ju klart att jag ska prova det. Måste även städa mitt rum efter stallet. Glömt bort det helt fast jag har sakt att jag ska städa mitt rum men som sakt, gick ju inte så bra hehe. Ska även plugga lite granna. Engelska, biologi och kanske lite so. Dock inte så brottom då vi har arbetslivsvecka när skolan har börjat igen. Men bra att börja i tid så slipper jag stressa sen. 


Ne nu blir det en springrunda känner jag! Hare bra!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards