cupperponie

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Cupper Ponie - 22 november 2014 20:33

Skippade att tömköra Durasell till Donkan men ungefär halva vägen dit tog vi istället. 1 gång sparkade han men sen var det inget mer med det. Han var super duktig, riktigt förvånad faktist. Jobbade mycket med att han skulle få en rak ställning då han gärna ställer in sig till vänster istället för rakt. Lyckades att få han rak samt kunnde få han åt höger då och då, super nöjd! När vi skulle över bron så var han seg och inte riktigt säker på att han ville gå upp där så jag gick bredvid honom istället så blev han nöjdare. Sen andra gången vi gick över bron gick han hur bra som helst. Vissa gräs-strån var läskiga tycker Durasell men annars körde han på. På vägen tillbaka tog jag inte exakt samma väg. Tog en väg med två hästar. Durasell brukar oftast vara tittig och jobbig bland andra hästar så det är ju bra träning. Men han var ju hur lugn som helst, kunde kolla lite extra på hästarna med han brydde sig inte nå mer än så. Det märktes verkligen att han inte har fått jobba ordentligt på ett tag för han var så himla fisig. Nu blir det hårdträning ett tag iallafall.


Avslutade sedan med att låta Apasche få skutta några hinder och sedan lät de få springa av sig. Båda var ju trötta som bara den då Apasche hade sprungit runt i några timmar när jag och Durasell var iväg. Kan väll säga att Apasche hade lera enda upp i ansiktet, man kunde se massa prickar, haha gulle då. Båda verkade nöjda och jag är själv nöjd. 


I morgon får Apasche tömköras samma väg jag tömkörde Durasell och sedan får Durasell tömköras en stund mot kyrkan eller så kanske.

 

Blö, måste verkligen ha nya bilder men ingen har ju tid att hålla hästarna åt mig när jag tar kort..

Av Cupper Ponie - 22 november 2014 20:20

 

Av Cupper Ponie - 22 november 2014 17:50

Gjorde denna korta video

Av Cupper Ponie - 22 november 2014 07:56

Börjar med gårdagen.

 

I skolan var det min tur att ha ryggkontroll/hälsokontroll hos skolsyster. Rak rygg, då menar jag inte bara rak rygg utan verkligen RAK rygg. Minns inte vad jag vägde tyvärr men det var en bra vikt för min längd. Men jag kommer så klart gå ner i vikt ännu mer sen längre fram ofc. Samt är hon glad över att det går så bra i skolan nu och hur jag själv har förändrats. Är iallafall skitnöjd.

 

Efter skolan åkte jag till stallet. Hade tänkt att tömköra ponnysarna med det började regna så jag tog Durasell ut på plöjda åkern och gick där en liten stund. Sedan ut på grusvägen och lät han få röra på sig i alla 3 gångarter. Samt tränade även på att när jag stannar ska han också stanna. Och han fattade ju redan från början vilket är toppen. Sedan in i hagen och sprang runt där lite och busade med båda. Apasche hade otroligt mycket energi. Bockade och skuttade runt, slog med frambenen osv. Avslutade sedan med att låta dom få springa av sig. De sprang en stor cirkel runt mig och verkligen gasade. Hann knappt se var de tog vägen trots det inte var så super mörkt. 

 

Idag åker jag till stallet vid 10. Durasell tömkörs i några timmar då det tar ca 4 h till och från donkan. Sen Apasche ska få skutta några hinder när jag tömkör. Måste sedan plugga ikväll. Har prov nästa vecka och jag kan ingenting. Just nu kollar jag iallafall på skräckis, hittills inte så läskig men det kommer väll kanske. Vill att Annabelle ska komma ut på swefilmer...

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards