cupperponie

Alla inlägg den 5 november 2014

Av Cupper Ponie - 5 november 2014 18:02

Kan börja med att hela dagen var kanske inte fantastisk men ändå. Skuggningen var väll det tråkigaste även om det var kul ibland. Stannade på djuraffären för att köpa hamstermat när vi ändå var i Köping. Där har de även fiskar och andra gnagardjur. Herregud. Ville inte där ifrån. Hamstrarna var bara för söta. Små bebisar och lite äldre guldhamstrar o dvärghamstrar. Dvärgkaniner, Gerbil, marsvin. Ville verkligen ha en till hamster och en gerbil men jag vill inte svika Mysan. Då hon är en ensam-hamster, när det finns flera hamstrar hemma känner hon konkurans och då blir allt bara fel. Så det får vänta, skaffar helt enkelt ny när Mysan dör. Längtar inte tills dess trots allt. Efter skuggningen åkte jag iväg till stallet så fick hästarna jobba. Är så himla nöjd över båda två! Fick helt plötsligt 200 kr av ägaren för att jag hade gett hästarna medicin under höstlovet då de var bortresta. Herregud, hon överraskar mig alltid haha. Sen frågade hon om jag kunde mocka åt hästarna idag eller i morgon då hon har ont i ryggen, får sedan 100 kr till när jag är klar. Började med att mocka gången till ligghallen. Hann inte med allt men det mesta. I morgon fortsätter jag mocka resten.  Sedan hem, duscha, och sedan satte jag mig vid datorn. Tittar på Harry Potter och skriver både på bloggen och på vårat skolarbete om skuggningsdagen. Går lite sissodär när det gäller skolarbetet då vissa namn/ord på ställena vi va på kan jag inte alls. Men farsan ska skicka sms om vad vi gjorde så får jag skriva lite mer detalj sen. 


Är iallafall nöjd över dagen, dock var inte kläderna redo att hämtas idag :( Hoppas på i morgon då jag verkligen behöver min nya jacka. Hur som helst, Hoppas ni också har haft en bra Onsdag!

 

Hahahahahaha omg, kommer ihåg denna dagen. Apasche måste ha varit väldigt glad den dagen :')

Av Cupper Ponie - 5 november 2014 17:46

Samma sak här, grimma och grimskaft på och sedan ut på plöjda åkern. Men Durasell fick jobba mycket mer än Apasche. Skrittade på 3 plöjda åkrar och det var nog mest jobbigt för honom. Kände inte så mycket i mina ben men jag kände att jag verkligen jobbade, gjorde nog han me ;) Han drog lite smått då och då men det var inte så att man höll på att tappa kontrollen. På sista åkern orkade han knappt gå den sista metern men han är en riktig kämpe och gick ändå. Det märks verkligen att han vill jobba, han vill bli av med energi, vilket är härligt. Skrittade sedan av honom så han fick gå ner i varv. Tillbaka på gården, så fick han också slickgodis. Inte lätt att få bort godiset från han heller hehe. Han verkade iallafall nöjd och jag var också nöjd.


Mål för nästa gång vi går på plöjda åkrar: Har inget speciellt mål så duktig som han är och verkligen kämpar men kanske att han klarar allt utan att börja känna sig så trött att han knappt orkar gå antar jag. 


Nöjd med detta: Wow, nöjd över allt faktist. Att han verkligen kämpar hur jobbigt det än är. Han är bara för bra!


Mindre nöjd med detta: Absolut ingenting, är nöjd med ALLT!

 

Av Cupper Ponie - 5 november 2014 17:14

På med grimma och grimskaft, sedan ut på plöjda åkern vid hagen. Skrittade först nära vid hagen så fick han känna lite lätt på underlaget. Skrittade sedan tillbaka, samma väg, till grusvägen. Ut på åkern igen ock jobba. Både han och jag fick jobba på som in i helvete. Gick lite huller om buller, typ volter, zickzack osv. Höll på en lite stund, kanske 15 minuter. Han fick upp flåset och man kunde känna hans svett börja komma fram. Skrittade sedan av honom en stund så han fick gå ner i varv. Lerig som bara den var han men det hade jag räknat med så jag kände ingen anledning till att borsta han nå värst mycket innan. Lät han sedan få slicka en stund med sitt slickgodis, var svårt att få bort burken haha. 


Mål för nästa gång vi går på plöjda åkern: Längre runda, typ istället för 15 minuter blir det till 20 minuter då hans astma var värst så han har det lite jobbigare när den väl kommer. Då han fick vila ett tag så får han stärkas upp bitvis.


Nöjd med detta: Att han inte hittade på något för att han ville tillbaka till Durasell. Tror dock han inte orkade busa runt, det är ju jobbigt att gå på omvänd, klumpig och tung lera. I slutet frustade han väldigt mycket också vilket är ett gott tecken. 


Mindre nöjd med detta: Hm...Att han ville äta när vi kom nära väg kanten. Men annars så är jag väldigt nöjd!

 

Av Cupper Ponie - 5 november 2014 07:50

Vaknade upp med denna video. Hur grym får man vara? Fick en motivations kick när jag såg denna video. Motiverad i allt möjligt, skola, häst, träning osv Allt helt enkelt. Har du någonsin viljat ge upp  bara så där? Ge inte upp, om ni inte ger upp kommer ni tacka er själva en dag!

 


Ska snart börja göra mig i ordning för att cykla iväg till farsan. Har ju som sakt skuggningsdag idag och trots man inte fick skugga någon i typ släckten så skiter jag i det. Vet inte ens vad min farsa jobbar med, så dålig är jag. Så jag drar iallafall iväg till honom då han först ska jobba hemma. Vad tråkigt det måste vara att jobba hemma.. Hur som helst, vet inte vilken tid han slutar så jag är inte säker när jag tar o bloggar en stund. Vet inte heller när, rättare sakt, om jag åker till hästarna då han kan sluta sent, typ vid 6-8 tiden så aa. Får helt enkelt hoppas på det bästa att han slutar tidigt. Hoppas även på att mina kläder kan hämtas idag. Längtar tills jag får göra en Haul-video 2 u guys! Slutar 2 i morgon så då borde jag hinna göra videon ifall kläderna kommer idag. 


Hoppas på att dagen blir så bra som möjligt trots jag vet att farsans jobb inte är det roligaste, vad han jobbar med är dock borta ur huvvet. Ha en bra onsdag alla!


Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards