cupperponie

Alla inlägg den 4 november 2014

Av Cupper Ponie - 4 november 2014 18:06

Halloj! Sitter nu framför datorn, kollar på The Walking Dead med en påse på huvvet. I söndags skulle jag fixa ägg o olja i håret men det blev så sent så jag tog det nu ikväll. Om en liten stund ska jag duscha ut allt och sedan äta middag.  Kommer kanske berätta om några dagar vad resultatet blev och om det blev nå förändringar på mitt hår. Eftersom att det är ju den här årstiden håret blir torrt är det ju bra att ge lite fett till håret. 

Hur som helst, vad har hänt idag? Skola först som vanligt. Vi gjorde lite allt möjligt som kommer hända hela denna vecka trots allt. Efter skolan åkte jag iväg stallet. Men det började verkligen ösregna. Det regnade så man knappt kunde se något på vägarna samt blåste som bara den. Men jag lät hästarna få jobba en liten stund iallafall. Red på Durasell istället för att tömköra honom, samt fick Apasche hänga på som hand-häst. Durasell testade mig lite idag med, bl.a bockade lite. Men Apasche hängde med hur bra som helst, han frustade väldigt mycket också vilket är ett gott tecken.


Åkte sedan hem och nu sitter jag vid datorn. Well, nu får jag jalla lite, ska duscha ur geggan!

 

Av Cupper Ponie - 4 november 2014 07:31

Hej hej! Tisdag idag då, rätt så skönt just denna vecka då jag slipper skolan i morgon. För i morgon ska vi ha skuggningsdag, typ som prao. Ska va på farsans jobb bara för att jag inte orkar ringa runt folk o fråga osv. Har inte så super brottom till skolan idag tack vare att vi bara ska ha datorn med till skolan, inget annat. Slutar 15.45 idag, fyfan. Slutar tidigare idag än vanliga tisdagar men några minuter bara. Men vissa av de andra dagarna slutar vi senare än vad vi ska göra annars, fett taskigt hurrni! Hur som helst, efter skolan åker jag iväg till ponnysarna. Trotsar regnet och låter de få jobba på. Inte riktigt säker på vad som de ska få göra, beror på hur mycket det regnar osv. Durasell ska jag iallafall träna på att stå still när vi tömkör, stort problem för honom tyvärr. Apasche får nog tricktränas. Som ni kanske märker får Durasell oftast jobba hårdare än Durasell men det är just för att Durasell behöver detta, han måste verkligen ner i vikt och samtidigt lära sig att sköta sig. Apasche har inte det problemet längre, han har gått ner mycket i vikt, fortfarande lite knubbig men om man tänker på hur han såg ut tidigare skulle man kunma säga att han är smal just nu. Samt så fick ju Apasche en hemsk astma som gjorde att vi fick ta paus helt enkelt. Eftersom att skolan ska stressa en som inihelvete väljer jag oftast just den hästen som behöver motion mest men kombinerar då o då så Apasche inte känner sig lämnad. Well, så är det helt enkelt. 


Nog om det, ska börja fixa lite smått innan skolan, måste äta frukost igen fast jag redan har ätit men är så jävla hungrig igen, eller så mår jag illa..Är inte 100 än.

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards