cupperponie

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Cupper Ponie - 7 november 2014 19:00

Det hör man inte ofta va? Men så här är det, på tisdag åker jag till tandläkaren igen. De hade glömt en sak senaste gången jag var där. Vill faktist verkligen till tandläkare. Har asont i två baktänder så jag har svårt att tugga, och om jag har svårt att tugga har jag svårt att njuta när jag äter min goda choklad. Jag har inte hål i mina baktänder, inte någon tand alls. Men jag har ont för att det är mjöktänder, de vill ju aldrig lossna. Jävla tänder! Hade ju hoppats på att få tandställning snart men nej, har ju en del mjölktänder kvar. När jag väl försöker vicka på de två lösa mjölktänderna så är de ju inte ens lösa, kan känna mina tandrötter samt ''spänd'' i de två tänderna, men lösa är dom inte. Om de är lösa är det ju bara pyttepyttepyttelite. Gaahh, jävla tänder, lossna någon gång!

Av Cupper Ponie - 7 november 2014 18:41

 

Hittade min favvo Marabou på coop. Dessa finns ju inte längre men de har tydligen kommit ut i butik, dock bara tillfälligt. Passade ju på att köpa 2 st då så klart ;) Nu har jag choklad över helgen whoho!

   

Av Cupper Ponie - 7 november 2014 15:09

Både morsan o farsan är magsjuk så inget stall blir det idag inte. Så klart var de ju tvugna vara sjuk på en fredag. Men men.. Får helt enkelt låta hästarna få jobba extra i morgon. Har ju hela helgen på mig så aa. Men ännu en sak som förstör min fredag är att vi kanske inte kan köpa fredagsgodis :( Vill ju ha choklad denna vecka. Tror det var typ 2 veckor sedan jag köpte godis, har inget behov av det men känner att idag vill jag ha choklaad. Denna fredag får istället bestå av spel på fb, plugg och inlämningar, yey.. Ska planera lite smått om helgen också men det kommer sedan i ett annat inlägg. 


Jävla musplatta som inte vill funka som jag vill heller, skit kul-.- Måste verkligen lämna in min dator på måndag så den kan bli fixad, problem med både musplatta och laddare.


Aja.. Ha en grym fredag!

 

Av Cupper Ponie - 7 november 2014 07:39

Igår longerade jag ponnysarna på stubbåkern. Apasche först ut! Han var pigg redan påvägen dit. Trippade lite på tårna. Sen ut på åkern. Eftersom att han hade så mycket energi fick han välja gångart själv. Han började med en snabb trav och snabbt galopperade också. I galoppen var han bara för roligt, bocksprång all the way. Han galopperade fort som bara den. Lät han iallafall få göra det han ville i båda varven. Gulle plutt helt klart! Busig, busig, busig. Hade det inte blivit så mörkt fort samt att Durasell också skulle röra på sig hade han fått springa runt ett tag till då han fortfarande hade lite energi när vi gick tillbaka. 


Durasell nästa. Han var inte alls nå på tårna. Han var ju bara lat som vanligt. Tog en evighet att få han i trav, och det tog en evighet att få han att stanna på spåret och inte dra iväg. Då han inte gillar att jobba försöker han dra ifrån. Får påminna mig själv att ha spö med nästa gång jag longerar för då lyssnar han mer av att man bara petar på honom. Efter allt stök han höll på med var han verkligen svettig, det bara rann om honom. Men som sakt, så kan det ju gå när man busar.


Idag försvanns snön, finns nå enstaka flingor kvar på marken men annars så är det borta, whoho! Ska strax cykla iväg till skolan, sista skoldagen denna vecka. Tagga helg! Efter skolan åker jag som vanligt till stallet. Tror jag tar ett ridpass på Durasell så får Apasche följa med bredvid. Får vi se hur lång rundan blir. Kanske en bit på asfaltsvägen och sedan svänger in mot kossornas hage. Vi får se! Mina kläder kom aldrig igår så man får hoppas på att de kan hämtas idag. Annars kan jag inte hämta den förns på måndag, sad story. Efter stallet ska jag lämna in lite upgifter samt skriva en snabb uppgift och sedan ska jag försöka städa mitt rum. Borde aldrig äta popcorn i mitt rum..Allt ramlar på golvet typ.

Ha en grym fredag, tagga helg!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards