cupperponie

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Cupper Ponie - 25 november 2014 19:48

Sådär, nu kan jag äntligen sätta mig framför datorn och skriva ett ordentligt inlägg. Vi börjar väll med gårdagen. Skola som vanligt, jobbigt att stiga upp dock men väldigt typical måndagar. Tur jag är duktig på att sätta en vattenflaska bredvid sängen så dricker jag direkt när jag vaknar. På så sätt får man både en fastare mage och blir piggare. Och det här med fastare mage betyder inte att man går ner i vikt och blir smalare, man blir bara fastare om magen. Släpade mig ut runt kl 8 för att cykla iväg till skolan. Regn var det ju ofc så super mysigt var det att cykla iväg men en kall cykelsadel med plastpåse på, super mysigt... Lektioner som vanligt och de gick helt okej. Sen efter skolan pluggade jag en stund och sedan åkte till ridskolan. Fick rida barbacka så jag tog den chansen, är super nöjd men jag vet att nästa vecka blir nog ännu bättre. Pluggade sedan matte i några timmar samtidigt som jag hade musik på och sjöng så mycket att jag fick ont i halsen. Har fortfarande ont i halsen och är hes men sjunger ändå. 

Negativa under måndag: Min mens kom mitt i natten, o vad roligt

Positiva under måndag: Grymt ridpass


Idag gick det helt okej i skolan förutom att lite mens gick igenom mina byxer whoho, life is great..Tur jag hade kamouflage färgade byxer för då märkte man inte att det fanns en liten blodrand på byxerna. Och eftersom att jag hade mens kunde jag inte vara med o bada på idrotten så jag sprang ute istället, gick lika bra så. Solen var ute idag också, det var såå mysigt! Slutade runt 4 och det var som sakt mörkt ute då som vanligt. Kallt som bara den. Råkallt helt enkelt så pgr av det skippade jag stallet. Varken jag eller hästarna brukar vara så positiva när det verkligen är kallt ute i mörkret, tror dock det blir bättre i vinter då det blir ljusare av snön samt då har man verkligen fullt med kläder på sig. Måste verkligen till hööks och köpa en vinterjacka som jag kan ha i stallet. Stannade då istället hemma och pluggade på. Har kemiprov i morgon vilket kommer gå åt helvete, sattsar på F. Ne men får prata med min kemilärare då jag har varit sjuk och kanske har missat sista delen till provet. Har även provat ett typ recept som kommer komma i morgon tror jag. Tog även ett kort träningspass på några minuter. Fy vad jobbigt det har blivit i den här challengen men jag kämpar på. 

Negatvia idag: Mens jäveln gick igenom byxerna
Positiva idag: Pluggat på bra

   

Btw, veckans fitnessinspo kommer lite senare i veckan 

Av Cupper Ponie - 25 november 2014 16:39

God kväll hurrni! Kom hem från skolan för ett tag sedan, nästan en timme sedan för att vara lite mer exakt. Har varit lite ifrån bloggen då jag har mycket plugg just nu som måste hinnas med. Men nu har jag en liten stund över att hinna plugga. Ska snart iväg och handla och senare ikväll kommer jag förhoppningsvis ge er ett recept på något mumsigt. Efter det äter jag en stund, pluggar och sen tar ett kort träningspass. Har lite brådis så detta inlägg fick bli kort men längre inlägg kommer sen!

 

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards