cupperponie

Alla inlägg den 9 november 2014

Av Cupper Ponie - 9 november 2014 18:20

 

                                                               


Här har vi bilderna jag tog i morse. Ni som inte bor i Arboga, eller vart där någonsin, här har ni en liten bit av själva Arboga. Arboga är inte stort men ändå mysigt trots man gnäller över att att det är en tråkigt stad. Men när man tänker på hur lugn staden är än många andra städer är det trots allt en mysig liten stad. 

Av Cupper Ponie - 9 november 2014 16:12

 

Av Cupper Ponie - 9 november 2014 09:12

God morgon! Hoppas det inte är för sent för att kunna säga god morgon. Och nej, jag vaknade inte vid 9 tiden haha. Vaknade vid 7 och har precis kommit tillbaka från en springrunda. Så jag tänkte kika in här innan jag cyklar iväg mot stan. Innan jag åker till stallet tänkte jag ut och fota alla möjliga ting. Hade även tänkt att åka till granngården för att köpa hästgodis men så klart har de ju stängt idag. Får fixa på måndag eller tisdag istället. Har iallafall tänkt över nu vad hästarna ska få göra idag.

 

Apasche ska tömköras och Durasell ska springa bredvid. Apasche är ju snabbare än Durasell o han behöver verkligen få bättre fart så då passar det toppen att ha Apasche som ledare. Tror det blir en runda på en av grusvägarna. Solen är ju också påväg fram så det blir ju toppen! 


När jag ändå är i stallet ska jag även mocka och fixa lite i sadelkammaren. Troligen smörja lite träns, städa lite osv. Eftersom att ponnysarnas ägare ska ha besök och då kommer de hålla på med hästarna så får vi se om de kommer vara nå ansträngande eller bara typ kort promenix. Tror inte det kommer vara nå ansträngande iallafall men vi får se. 


Nu börjar det bli dags att dra mot stan, ha de bra!

 

Presentation


Välkommen hit! Här kan ni läsa om min vardag som innehåller en del häst. Jag sköter om två shetlandsponnysar varje dag som tömkörs, tricktränas, ja allt möjligt. En gång i veckan rider jag även på ridskola. 4-7 dagar i veckan tränar jag också en del just

Fråga mig

33 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards